RTB House kupuje WhitePress

RTB House nabyła 100 proc. udziałów w platformie content marketingowej WhitePress. Sprzedającymi byli założyciele spółki, technologiczny fundusz inwestycyjny Dirlango, a także fundusz private equity, którego doradcą jest Innova Capital.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
RTB House kupuje WhitePress
Łukasz Wejchert

Zarząd WhitePress, składający się m.in. z założycieli spółki, CEO Pawła Strykowskiego i CTO Tomasza Kwaśnego, pozostanie w firmie na obecnych stanowiskach.

- Decyzja o sprzedaży WhitePress nie była dla nas łatwa. Cieszy nas to, że znaleźliśmy inwestora o globalnym zasięgu i tak bogatej ofercie produktowej. Jestem przekonany, że ta transakcja przyspieszy ekspansję platformy WhitePress - komentuje założyciel Dirlango Łukasz Wejchert.

Kwota transakcji pozostaje nieujawniona.

WhitePress na rynku od 2013 roku

Założony w 2013 roku w Bielsku-Białej WhitePress na przestrzeni lat stworzył platformę content marketingową, oferującą agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym usługi z zakresu tworzenia treści, publikacji artykułów w internecie, a także kompleksowego śledzenia i analizy wyników prowadzonych kampanii marketingowych.

Spółka specjalizuje się w automatyzacji procesów content marketingowych, przyczyniając się tym samym do usprawniania, a także zmniejszania kosztów czynności związanych z publikacją treści w sieci.

Jak podkreślono w komunikacie, "WhitePress jest wysoce skalowalna międzynarodowo, oferując klientom możliwość publikacji treści w różnych krajach". Klienci WhitePress posiadają dostęp do oferty ponad 21 000 wydawców działających w 12 krajach. Ponadto, WhitePress jest właścicielem platformy GoodContent.

Dodatkowe wsparcie, jakie WhitePress uzyska w wyniku połączenia z RTB House, ma pozwolić spółce zwiększyć tempo rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym w obu Amerykach oraz Azji.

Założyciel WhitePress Paweł Strykowski wypowiadając się o transakcji zaznaczył: - Jesteśmy podekscytowani możliwością dołączenia do zespołu RTB House. Naszym celem od zawsze było dostarczanie klientom usług o najwyższej jakości. Dodatkowe wsparcie ze strony RTB House umożliwi nam uzyskanie jeszcze szybszego tempa wzrostu, poszerzenie bazy wydawców oraz pozyskanie nowych reklamodawców. Rozpoczęliśmy proces ekspansji międzynarodowej biznesu niecałe 2 lata temu i niezwykle mocno cieszy nas możliwość przyspieszenia tego procesu przy wsparciu spółki z sektora AdTech, która osiągnęła globalny sukces.

Robert Dyczkowski, założyciel i CEO RTB House dodaje: - W swojej relatywnie krótkiej historii WhitePress uzyskał pozycję regionalnego lidera w obszarze automatyzacji procesów content marketingowych, tworząc przy tym unikalną i skalowalną platformę umożliwiającą dynamiczną ekspansję zagraniczną.

RTB House zajmuje się rozwojem i dostarczaniem zaawansowanej technologii do realizowania internetowych kampanii reklamowych w modelu real-time bidding. Jej klientami są przede wszystkim firmy z branży e-commerce.

W 2019 roku jednostkowe przychody RTB House w kraju zmniejszyły się rok do roku z 48,32 do 21,4 mln zł, a z zagranicy - ze 167,55 do 155,91 mln zł. Jej koszy operacyjne zmalały o 49,3 proc., dzięki czemu zysk netto poszedł w górę z 5,91 do 77,25 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style