SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek kosmetyków w Polsce był wart ponad 19 mld zł w 2012 r.

W 2012 roku w Polsce na kosmetyki wydano ponad 19 mld zł, z czego niemal 37% trafiło do drogerii sieciowych, a prawie 22% do sklepów Rossmann - wynika z raportu firmy badawczej PMR.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2007-2012) rynek kosmetyków w Polsce wzrósł o niemal 4,6 mld zł. W tym czasie sieci drogeryjne zwiększyły wartość obrotów o 3,9 mld zł, podczas gdy przychody samego Rossmanna skoczyły o 2,6 mld zł. W porównywalnym okresie miliard złotych zyskał segment dyskontów, a pół miliarda handel przez internet.

Według PMR, w latach 2013 - 2015 polski rynek kosmetyków zanotuje średnioroczny wzrost na poziomie ponad 4%.

Obecnie do najszybciej rosnących kosmetycznych kanałów dystrybucji, czyli sieci drogeryjnych, dyskontów i internetu łącznie, trafia już co druga złotówka wydawana w Polsce na kosmetyki.

Artykuły kosmetyczne kupowane są przede wszystkim w drogeriach, zwłaszcza sieciowych, ale 30 proc. całego rynku to wciąż sklepy wielkopowierzchniowe.

 

Liderem sprzedaży kosmetyków w Polsce jest sieć drogerii Rossmann. Ponad połowa badanych (54%) przez PMR deklaruje, że to przede wszystkim w jej sklepach robi zakupy kosmetyczne. Rossmann dysponuje największą w Polsce siecią sklepów drogeryjnych, liczącą ponad 700 placówek, a na lata 2013-2014 zamierza przyspieszyć program otwarć (nominalnie), tak aby na koniec tego okresu zarządzać tysiącem drogerii na terenie kraju. Oprócz dynamicznej ekspansji, do sukcesu lidera rynku kosmetycznego przyczynia się również rosnąca akceptacja konsumentów dla marek własnych, których sprzedaż zwiększa się kilka razy dynamiczniej niż rynek, a klienci oceniają te produkty nie gorzej niż ich markowe odpowiedniki. Według wstępnych szacunków firmy badawczej za 2012 rok, Rossmann posiada już niemal 22% rynku kosmetyków w Polsce, ponad połowę udziałów w segmencie drogerii, a 60% wśród sklepów sieciowych.

Ponadto z badania wynika, że tylko 9% kupujących kosmetyki ocenia swoje wydatki na tego typu artykuły w 2012 r. jako niższe niż w 2011 r. Według 40% były one wyższe, a w ocenie ponad połowy respondentów pozostały bez zmian. 3/4 kupujących kosmetyki wydaje na nie do 100 zł miesięcznie.

Badanie zostało przeprowadzone przez PMR w styczniu br. na grupie 405 osób kupujących kosmetyki.

Dołącz do dyskusji: Rynek kosmetyków w Polsce był wart ponad 19 mld zł w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl