SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek opon w Polsce zwiększył się o 27% w I-II 2007 r.

Rynek wymiany opon w Polsce zwiększył się w pierwszych dwóch miesiącach 2007 roku o 27% (czyli 485.000 sztuk) do 2,25 mln sztuk.

Podała w środę spółka Continental Opony Polska (COP), powołując się na dane europejskiego stowarzyszenia producentów opon ERMC.

"Mamy nadzieję, że dynamika z pierwszych dwóch miesięcy przełoży się na wyniki w całym 2007 roku" - powiedział Jerzy Mendala, dyrektor handlowy COP, podczas konferencji prasowej.

Tak wysoką dynamikę sprzedaży dyrektor generalny COP Piotr Zielak tłumaczy wysokim popytem ze strony hurtowników, którzy przygotowują się do sezonu letniego. Jego zdaniem, w tym roku zapotrzebowanie na opony w Europie Środkowo-Wschodniej będzie tak wysokie, że producenci mogą nie sprostać zamówieniom.

W 2006 roku sprzedano w Polsce 8,93 mln opon, co oznacza wzrost o 16,3% r/r (1,25 mln sztuk). Wynik ten jest lepszy od oczekiwań z września, które wówczas były na poziomie 7-8%. Letnich opon sprzedano 4,7 mln, o 11,1% więcej niż w roku 2005, a zimowych - 4,22 mln, o 22,7% r/r więcej. Dla porównania, w 2005 sprzedaż opon wzrosła tylko o 4,0% r/r do 7,677 mln sztuk.

Z danych opublikowanych przez COP wynika, że rynek polski rośnie znacznie szybciej niż europejski. W całej Europie w 2006 roku sprzedano 208,3 mln sztuk, o 2,2% więcej niż w 2005 roku. Wzrost ten to głównie zasługa rynku opon zimowych, który zwiększył się w ujęciu ilościowym o 13,4%. Rynek ogumienia letniego zmniejszył się w tym czasie o 2,1%.

COP odnotowała wzrost sprzedaży opon w Polsce o 21,6% w 2006 roku. Tym samym udział firmy w rynku wzrósł do 15,9% z 15,2% w 2005 roku.

Obroty Continentala w Polsce wynoszą ok. 400 mln zł rocznie. Sprzedaż koncernu Continental Corporation na świecie w 2006 roku wyniosła 14,88 mld euro.

Continental Opony Polska to polski oddział niemieckiego koncernu Continental AG. Do 1999 roku COP zajmował się wyłącznie działalnością przedstawicielską, a od stycznia 1999 roku COP rozpoczął działalność handlową i dystrybucyjną w zakresie opon osobowych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych , produkowanych przez grupę Continental czyli marek: Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Wiking, General Tire.

Dołącz do dyskusji: Rynek opon w Polsce zwiększył się o 27% w I-II 2007 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl