Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ma ponad 30 proc. udziału w Polsce

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w listopadzie po raz kolejny powiększył przewagę nad Internet Explorerem. Aplikacja Google zyskała również na polskim rynku, przekraczając próg 30 proc. udziału i zbliżając się do liderującego Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie Chrome miał w skali globalnej 35,72 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 34,77 proc. w październiku. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 32,08 proc. do 31,23 proc. rynkowego udziału.

Po kilku z rzędu spadkach nieznaczny wzrost zanotował trzeci w rankingu Firefox - z 22,32 proc. do 22,37 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7,83 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - spadek o 0,24 pkt. proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem wciąż jest Firefox, który między październikiem a listopadem zanotował minimalny spadek - z 45,78 proc. do 45,75 proc. udziału w naszym rynku. Więcej stracił trzeci w zestawieniu Internet Explorer (z 13,18 proc. do 12,94 proc.), a przede wszystkim czwarta Opera (z 8,87 proc. do 7,53 proc.). Zyskał na tym drugi Chrome, który po raz pierwszy przekroczył próg 30 proc., zwiększając swój rynkowy udział z 29,69 proc. do 31,19 proc. Ranking zamyka Safari (1,75 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?