SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ma ponad 30 proc. udziału w Polsce

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w listopadzie po raz kolejny powiększył przewagę nad Internet Explorerem. Aplikacja Google zyskała również na polskim rynku, przekraczając próg 30 proc. udziału i zbliżając się do liderującego Firefoksa.

logo Google Chrome

logo Google Chrome

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie Chrome miał w skali globalnej 35,72 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 34,77 proc. w październiku. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 32,08 proc. do 31,23 proc. rynkowego udziału.

Po kilku z rzędu spadkach nieznaczny wzrost zanotował trzeci w rankingu Firefox - z 22,32 proc. do 22,37 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7,83 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,39 proc. - spadek o 0,24 pkt. proc.).

W Polsce zdecydowanym liderem wciąż jest Firefox, który między październikiem a listopadem zanotował minimalny spadek - z 45,78 proc. do 45,75 proc. udziału w naszym rynku. Więcej stracił trzeci w zestawieniu Internet Explorer (z 13,18 proc. do 12,94 proc.), a przede wszystkim czwarta Opera (z 8,87 proc. do 7,53 proc.). Zyskał na tym drugi Chrome, który po raz pierwszy przekroczył próg 30 proc., zwiększając swój rynkowy udział z 29,69 proc. do 31,19 proc. Ranking zamyka Safari (1,75 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome ma ponad 30 proc. udziału w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl