Rynek reklamy po trzech kwartałach br. wzrósł o 16 proc.

W pierwszych trzech kwartałach 2008 roku szacowana wartość rynkureklamowego wyniosła 5 miliardów 431 milionów złotych, czyli o 15,8proc. więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika zraportu opublikowanego przez dom mediowy Starlink.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanie najsłabszy pod względem dynamiki był trzeci kwartałbr., w którym reklamodawcy zwiększyli wydatki o 12,4 proc., wdrugim kwartale wzrost wyniósł 16,9 proc., a w pierwszym - 17,7proc.

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami2007 roku) cechowały się: reklama kinowa (+51,7 proc.), internet(+38,1 proc.) oraz telewizja (+17,0 proc.). Poniżej średniejrynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+6,1 proc.), wmagazynach (+7,8 proc.), w reklamie zewnętrznej (+8,4%) oraz wradiu (+14,5%).

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediówzmienia się ich udział w rynku reklamowym. Spadki udziałówzanotowały magazyny, dzienniki, reklama zewnętrzna oraz radio, zaśwzrost udziałów - internet, telewizja oraz reklama kinowa.

Wśród sektorów największą dynamiką charakteryzowały się: finanse(+46 proc.), telekomunikacja (+25 proc.), pozostałe (+19 proc.)oraz motoryzacja (+19 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycjiwystąpił w sektorach: finanse (+194,1 mln zł), telekomunikacja(+129,4 mln zł) oraz motoryzacja (+78,8 mln zł).

Przedstawione dane są estymacjami netto inwestycji w reklamę,czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów po rabatach,ale przed podatkiem VAT. Punktem wyjścia są dane monitoringowedostarczane przez Expert Monitor. Dane o inwestycjach reklamowychnetto w internecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie zNext, agencją interaktywną grupy Starcom Mediavest.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu