SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy po trzech kwartałach br. wzrósł o 16 proc.

W pierwszych trzech kwartałach 2008 roku szacowana wartość rynkureklamowego wyniosła 5 miliardów 431 milionów złotych, czyli o 15,8proc. więcej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika zraportu opublikowanego przez dom mediowy Starlink.

Zdecydowanie najsłabszy pod względem dynamiki był trzeci kwartałbr., w którym reklamodawcy zwiększyli wydatki o 12,4 proc., wdrugim kwartale wzrost wyniósł 16,9 proc., a w pierwszym - 17,7proc.

Wykres1

Najwyższą dynamiką (w porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami2007 roku) cechowały się: reklama kinowa (+51,7 proc.), internet(+38,1 proc.) oraz telewizja (+17,0 proc.). Poniżej średniejrynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+6,1 proc.), wmagazynach (+7,8 proc.), w reklamie zewnętrznej (+8,4%) oraz wradiu (+14,5%).

Wykres2

W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediówzmienia się ich udział w rynku reklamowym. Spadki udziałówzanotowały magazyny, dzienniki, reklama zewnętrzna oraz radio, zaśwzrost udziałów - internet, telewizja oraz reklama kinowa.

Wykres3

Wśród sektorów największą dynamiką charakteryzowały się: finanse(+46 proc.), telekomunikacja (+25 proc.), pozostałe (+19 proc.)oraz motoryzacja (+19 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycjiwystąpił w sektorach: finanse (+194,1 mln zł), telekomunikacja(+129,4 mln zł) oraz motoryzacja (+78,8 mln zł).

Wykres4

Przedstawione dane są estymacjami netto inwestycji w reklamę,czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów po rabatach,ale przed podatkiem VAT. Punktem wyjścia są dane monitoringowedostarczane przez Expert Monitor. Dane o inwestycjach reklamowychnetto w internecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie zNext, agencją interaktywną grupy Starcom Mediavest.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy po trzech kwartałach br. wzrósł o 16 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl