SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Smartfony Galaxy nie były wodoodporne. Samsung ma zapłacić 9,65 mln dolarów grzywny

Australijski sąd nakazał koncernowi Samsung zapłacenie grzywny w wysokości 9,65 mln dolarów. Jest to kara za to, że firma w swoich reklamach promowała smartfony Galaxy jako w pełni wodoodporne, co okazało się nieprawdą. W wielu wypadkach po zetknięciu ze słoną wodą morską urządzenia przestawały działać, lub funkcjonowały w sposób niewłaściwy.

Article

Sprawa reklam Samsunga emitowanych przez australijski oddział koncernu sięga 2019 r. Australian Competition and Consumer Commission (ACCC), czyli australijski urząd do spraw ochrony konkurencji i konsumentów rozpoczął wówczas dochodzenie mające wyjaśnić, czy Samsung nie wprowadzał w swoich kampaniach reklamowych użytkowników w błąd.

Wina i kara

ACCC twierdził, że w swoich spotach reklamowych, billboardach i innych materiałach reklamowych Samsung sugerował, że smartfony z serii Galaxy mogą być swobodnie używane w trakcie kąpieli w basenie lub podczas uprawiania surfingu w oceanie.

Zdaniem australijskiego regulatora wspomniane reklamy mogły narażać użytkowników na straty. Chodziło bowiem o to, że podawane przez Samsunga wysokie normy wodoodporności (IP67 oraz IP68) dotyczą jedynie ochrony urządzeń w słodkiej wodzie. Nie muszą jednak gwarantować bezpieczeństwa sprzętu w wodzie morskiej, z którą w większości mają do czynienia Australijczycy korzystający z kąpieli czy surfujący w oceanie.

Ostatecznie sprawa trafiła przed australijski wymiar sprawiedliwości. Teraz zaś sąd nakazał lokalnej jednostce Samsunga zapłacenie 14 mln dol. australijskich (9,65 mln USD) kary za dziewięć wprowadzających w błąd reklam dotyczących wodoodporności niektórych smartfonów.

Czytaj także: Apple zdominowało ranking najlepiej sprzedających się smartfonów (TOP 10)

Samsung Australia przyznał się do wprowadzania w błąd nabywców niektórych swoich telefonów Galaxy co do poziomu wodoodporności, jak stwierdziła ACCC. Samsung zapewnił w swoim oświadczeniu, że problem ten nie występuje w jego nowszych, obecnych modelach.

Regulator zaznaczył, że między marcem 2016 r. a październikiem 2018 r. firma prowadziła reklamy w sklepach i mediach społecznościowych, które twierdziły, że telefony mogą być używane w wodzie morskiej.

ACCC otrzymała jednak setki skarg od użytkowników, którzy twierdzili, że smartfony nie działały prawidłowo lub nawet całkowicie przestały działać po zetknięciu z wodą morską.

Czytaj także: Telewizory Samsunga fałszują testy? „Nie używamy takich algorytmów”

- Reklamy te promowały ważną cechę telefonów Galaxy. Wielu konsumentów, którzy kupili telefon, mogło być narażonych na wprowadzający w błąd przekaz, zanim podjęli decyzję o zakupie nowego urządzenia – zaznaczyła w komunikacie przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.

Dołącz do dyskusji: Smartfony Galaxy nie były wodoodporne. Samsung ma zapłacić 9,65 mln dolarów grzywny

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Teraz to juz marka produktu nie daje zaufania.
2 0
odpowiedź