SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Samsung dominuje na polskim rynku smartfonów, Huawei ze stratą 11 procent. „Rosną oczekiwania użytkowników”

W II kwartale 2019 roku dostawy smartfonów w Polsce wyniosły 2,2 mln urządzeń - wynika z danych firmy IDC. Wśród producentów dominuje Samsung z udziałem w rynku na poziomie prawie 42 procent. Największy spadek o 11 proc. zanotował koncern Huawei. - W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników rosną nie tylko ekrany smartfonów i ilość wbudowanej pamięci, ale również ich możliwości fotograficzne. W II kwartale 24 procent smartfonów sprzedanych w Polsce posiadało co najmniej 3 tylne aparaty fotograficzne - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Kujda, analityk z IDC.

Article

Jak informuje IDC w II kwartale 2019 r. nastąpił minimalny wzrost sprzedaży smartfonów w Polsce. Na rynek dostarczono blisko 2,2 mln urządzeń, co oznacza wzrost sprzedaży o 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału 2018 r. Dla porównania światowa sprzedaż smartfonów zmalała do 333,2 mln sztuk, czyli o 2,3 proc. w porównaniu do II kwartału 2018 r.

IDC podkreśla, że w raportowanym okresie nastąpiła dalsza koncentracja rynku. Pięciu producentów dostarczyło na polski rynek blisko 91 proc. wszystkich smartfonów (86 proc. rok wcześniej). Wszyscy pozostali dostawcy sprzedali łącznie tylko 200 tys. urządzeń.

- Polski rynek stał się rynkiem dojrzałym, stąd wzrosty sprzedaży smartfonów rok do roku są już niewielkie – zaznacza Marek Kujda, analityk z IDC. - Rosną za to oczekiwania klientów a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci – w II kwartale 2019 roku już ponad 58 proc. urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21 proc. wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci.

Dominującą pozycję w Polsce ma wciąż koncern Samsung, który w II kwartale br. odpowiadał za 41,9 proc. naszego rynku smartfonów. Na 2. pozycji znalazł się Huawei, który w ciągu kwartału zdobył udziały w rynku na poziomie 24,5 proc. W wypadku tej firmy trudno mówić jednak o sukcesie, bowiem w porównaniu z poprzednim kwartałem osiągnięty rezultat oznacza spadek o 11 proc. Na podium znalazło się także Xiaomi z udziałem w rynku w wysokości 11,7 proc, które wyprzedziło koncern Apple.

- Duży wpływ na rynek miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei – ocenia Marek Kujda. - Niepewność po stronie kanału sprzedaży i klientów pozwoliła Samsungowi i Xiaomi na zwiększenie udziałów w rynku w porównaniu do I kwartału bieżącego roku. W efekcie Samsung powrócił na pozycję lidera, a Xiaomi wyprzedziło Apple i zajęło trzecią pozycję. Udział rynkowy Huawei bliski 25 proc., który pozwolił firmie na utrzymanie drugiej pozycji w rankingu, można w obecnej sytuacji uznać za dobry wynik.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Kujda wspomina też o dodatkowych czynnikach kształtujący polski rynek smartfonów w raportowanym okresie.

- W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników rosną nie tylko ekrany smartfonów i ilość wbudowanej pamięci, ale również ich możliwości fotograficzne. W II kwartale 2019 r. 24 proc. smartfonów sprzedanych w Polsce posiadało co najmniej 3 tylne aparaty fotograficzne. Natomiast w przypadku urządzeń kosztujących co najmniej 900 złotych aż 60 proc. z nich wyposażonych było w 3 lub 4 tylne aparaty fotograficzne – zaznacza Kujda.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Samsung dominuje na polskim rynku smartfonów, Huawei ze stratą 11 procent. „Rosną oczekiwania użytkowników”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl