Samuel Pereira prowadzącym publicystyczne pasmo w radiowej Jedynce

Od poniedziałku, 20 marca, Samuel Pereira dołącza do grona prowadzących polityczne rozmowy w publicystycznym paśmie „W samo południe” radiowej Jedynki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Pereira (szef portalu TVP.Info) pracował już przed laty dla Polskiego Radia. W 2016 roku objął stanowisko wydawcy PR1, przeprowadzał wówczas także rozmowy polityczne dla tej anteny. - Zamierzam poświęcić się dla Jedynki, z pewnością jednak nie rozstaję się z dziennikarstwem w formie pisanej – zaznaczał wówczas.  W 2019 roku z kolei prowadził przedpołudniowe pasmo informacyjno-publicystyczne w Polskim Radiu 24.

Teraz dołącza do zespołu pasma „W samo południe”, emitowanego w Programie I Polskiego Radia. Będzie dla niego przeprowadzał polityczne wywiady. W połowie stycznia podobne rozmowy dla tej samej audycji zaczął prowadzić Krzysztof Świątek, szef publicystyki w Polskim Radiu 24. Do grudnia ub. roku w gronie przeprowadzający wywiady była także Magdalena Ogórek, lecz zrezygnowała zaznaczając, że „postawi teraz na nowe projekty”.

TVP i Polskie Radio współpracują coraz bliżej

Pereira w radiowej Jedynce to kolejny przykład zacieśniania współpracy mediów publicznych. W wiosennej ramówce TVP Info znalazły się dwa publicystyczne programy Małgorzaty Raczyńskiej-Weinsberg z radiowej Jedynki (będą także emitowane w radiu). Chodzi o cykle "W otwarte karty" i "Gdzie jest Pan Cogito". - Media publiczne porozumiały się tak elegancko i spokojnie - podkreśliła autorka, która kilka lat temu starała się o funkcję prezesa TVP. 

Z Polskim Radiem Raczyńska-Weinsberg jest związana od połowy 2017 roku, zaczęła wtedy prowadzić cykl „Nieznani znani” emitowany w tym samym paśmie, co obecnie „W otwarte karty”. Natomiast na antenie Polskiego Radia 24 co dwa tygodnie jest gospodynią audycji „Pro publico” o tematyce społecznej, a co tydzień prowadzi „Sztukę słuchania” z udziałem polityków.

Udział radiowej Jedynki pod względem słuchania w okresie od listopada 2022 roku do stycznia 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 5,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu