SE.pl wyprzedził Wyborcza.pl i Fakt.pl, najmocniej przyciąga PrzeglądSportowy.pl (serwisy dzienników)

Portal „Super Expressu” wyprzedził Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników, a Fakt.pl pod względem liczby odsłon, awansując na pierwsze miejsce wśród witryn dzienników ogólnopolskich. Z miesiąca na miesiąc spore spadki odwiedzalności zanotowały PrzeglądSportowy.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lipcu br. serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 7,97 mln realnych użytkowników, czyli 28,51 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 98,99 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 10 minut i 18 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Mniej więcej jedna czwarta internautów odwiedziła też serwisy dwóch innych dzienników. Wyborcza.pl (Agora) zanotowała 7,2 mln użytkowników, 68,38 mln odsłon oraz 9 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,71 mln użytkowników, 91,36 mln odsłon oraz 14 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na Wyborcza.pl inaczej niż w serwisach „Super Expressu” i „Faktu” od ponad 5 lat obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec maja korzystało z niego 192 tys. użytkowników o 22 tys. więcej niż na koniec ub.r.

Dalej w zestawieniu są witryny dzienników o profilu gospodarczo-prawnym. Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 3,89 mln internautów wykonało 18,29 mln odsłon oraz spędziło średnio po 4 minuty i 25 sekund. Natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy serwisy: GazetaPrawna.pl (w zeszłym miesiącu miała 2,44 mln użytkowników i 7,22 mln odsłon), Dziennik.pl (2,34 mln użytkowników i 13,69 mln odsłon) oraz Forsal.pl (646,3 tys. użytkowników i 2,8 mln odsłon).

Na portalu „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 2,15 mln internautów, wykonując 19,82 mln odsłon, spędziło średnio po 40 minut i 14 sekund. Natomiast w przypadku serwisu „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), który zanotował 425 tys. użytkowników i 3,61 mln odsłon, przeciętny czas korzystania wyniósł 21 minut i 54 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-i-polrocze-2019-fakt-gazeta-wyborcza-gpc,7170863087265921a ##

Dzienniki Polska Press Grupy od wielu lat nie mają już zasięgu ogólnopolskiego, ale serwis Polskatimes.pl (miał w lipcu 1,38 mln użytkowników i 7,98 mln odsłon) zachował taki charakter, dlatego znalazł się w rankingu.

grafika

Z miesiąca na miesiąc SE.pl zyskał 4,1 pkt proc. zasięgu i 23,88 mln odsłon (to odpowiednio 16,8 i 31,8 proc. w górę), a średni czas korzystania z niego wydłużył się o minutę i 32 sekundy (czyli 17,5 proc.). Dzięki temu portal pod względem liczby użytkowników wyprzedził Wyborcza.pl, a w liczbie odsłon Fakt.pl, awansując na pozycję lidera.

W połowie lipca do SE.pl włączono 15 sekcji regionalnych Eska Info, poprzednio działających w ramach serwisu Eska.pl i pod własnym adresem EskaInfo.pl.

Wyborcza.pl z czerwca na lipiec zanotowała spadek zasięgu o 0,84 pkt proc. (3,2 proc.), zyskując 541,4 tys. odsłon i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 0,8 i 7,7 proc. w górę). Natomiast na Fakt.pl zasięg wzrósł o 1,68 pkt proc. (7,5 proc.), liczba odsłon o 12,4 mln odsłon (15,7 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika o 59 sekund (8,3 proc.).

Procentowo najwięcej zyskała Polskatimes.pl. Witryna osiągnęła wzrost zasięgu o 1,01 pkt proc. (czyli 25,6 proc.), liczby odsłon o 1,98 mln (33 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 22 sekundy (16,5 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-lipiec-2019-onet-znow-przed-wp-a-olx-pl-przed-interia-mocno-w-gore-se-likacje-mobilne-w-polsce-w-2019-roku-onet-znow-przed-wp-a-olx-pl-przed-interia-mocno-w-gore-se-pl,7170860939847297a ##

Za to PrzeglądSportowy.pl stracił 1,3 pkt proc. zasięgu i 604,9 tys. odsłon (to 14,4 i 3 proc. w dół), Wyborcza.biz - 0,49 pkt proc. zasięgu i 116,6 tys. odsłon (12,5 i 5,9 proc.), a Forsal.pl - 0,38 pkt proc. zasięgu i 14,1 tys. odsłon (14,1 i 0,5 proc.).

Natomiast PB.pl przy spadku zasięgu o 0,96 pkt proc. (38,7 proc.) zyskał 178,4 tys. odsłon (5,2 proc.) oraz 9 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (73,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii