Aldi wprowadza piktogramy ułatwiające segregację śmieci

Sieć sklepów Aldi wprowadza specjalne oznaczenia informujące o kolorze pojemnika, do którego powinny trafić poszczególne odpady. Kolorowe piktogramy pojawią się na opakowaniach marek własnych sieci i będą pomagały konsumentom w prawidłowej segregacji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aldi wprowadza piktogramy ułatwiające segregację śmieci

Specjalne oznaczenia wprowadzono już na 31 markach własnych Aldi, co daje łącznie 127 produkty z tym symbolem. Sieć wprowadziła projekt pod koniec 2020 roku, ale docelowo ma to być standardowe oznaczenie na wszystkich opakowaniach marek własnych firmy.

Firma chce zwiększyć poziom świadomości społecznej w zakresie segregacji odpadów i ułatwić ją klientom, dlatego wprowadza na opakowaniach marek własnych oznaczenia, które pozwolą na łatwą identyfikację do jakiego pojemnika powinien trafić odpad.

- Odpowiedzialnie podchodzimy do tematu gospodarowania odpadami i stawiamy na optymalizację procesu, której efektem jest zmniejszenie marnotrawstwa i maksymalizacja recyklingu. Wiemy, że sortowanie śmieci, to proces żmudny i w Polsce ciągle uczymy  się go. Trzeba zapamiętać, co, gdzie i w jakiej formie powinno się znaleźć. Dlatego na opakowaniach marek własnych wprowadzamy oznaczenia, które pomogą konsumentom w prawidłowym segregowaniu i przyczynią się do lepszego przetworzenia i wykorzystania odpadów - mówi Katarzyna Bawoł, kierownik działu jakości i CR Aldi Polska.

Ponadto firma zobowiązała się, że do końca 2025 roku dla wszystkich produktów marek własnych wprowadzi opakowania nadające się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania.

Dotychczas z oferty tej sieci dyskontów wycofano ze sprzedaży produkty wykonane z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Od 2019 roku standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami.

Aldi ma w Polsce 170 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję