SENS - nowy system znakowania żywności w sklepach Carrefour

Carrefour Polska wprowadza nowy, dodatkowy system znakowania żywności o nazwie SENS, który informuje konsumentów o wartościach odżywczych i zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów.

km
km
Udostępnij artykuł:

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) to nowy sposób przekazywania klientom wiadomości żywieniowych. Ma on pomóc konsumentom w dokonywaniu świadomego wyboru produktów, a przez to ułatwić im układanie zdrowej, zbilansowanej diety.

SENS powstał we współpracy Grupy Carrefour z francuskim środowiskiem naukowym, a Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożony zostanie ten system.

Zadaniem SENS jest informowanie klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów. Z tego powodu artykuły spożywcze podzielone zostały na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

 

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

SENS dostarcza informacji w odniesieniu do całego produktu i obejmuje artykuły zarówno jedno-, jak i wieloskładnikowe. System nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. Grupuje produkty pod względem zalecanej częstotliwości ich spożywania. Czterem kategoriom produktów odpowiadają odpowiednie trójkąty o różnych kolorach i wypełnieniu. Nawiązują one do zawartości składników odżywczych i odnoszą się do zalecanej częstotliwości spożycia. Im bardziej wypełniony jest trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.

Produkty oznakowane systemem SENS pojawią się we wszystkich sklepach sieci Carrefour jesienią 2017 r. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje