SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sensor Tower: Prawie 37 mld pobrań aplikacji w pierwszym kwartale. TikTok rządzi

W pierwszym kwartale 2022 roku użytkownicy pobrali ze sklepów Google Play i App Store 36,8 mld aplikacji – wskazują analizy firmy Sensor Tower. Deweloperzy otrzymali w ciągu trzech miesięcy kwotę 32,5 mld dolarów, najpopularniejszą i najbardziej dochodową aplikacją na świecie pozostaje TikTok.

Article

Firma analityczna Sensor Tower cyklicznie dostarcza informacje na temat rynku aplikacji mobilnych. Z niedawnych danych wynika, że w 2021 r. użytkownicy wydali na aplikacje mobilne nie będące grami kwotę 18,3 mld dol. Największe przychody zanotowali deweloperzy w sklepie App Store, a na topie najbardziej dochodowych aplikacji na świecie są YouTube, Tinder i Piccoma.

Czytaj także: Aplikacja TVP GO łatwiej dostępna i z „Ranczem” po ukraińsku

Liczba pobrań lekko w górę

Teraz Sensor Tower opublikowała nowy raport dotyczący sytuacji w obszarze aplikacji mobilnych w pierwszym kwartale 2022 r. Liczba pobrań w App Store i Google Play wzrosła o 1,1 proc. rok do roku, osiągając poziom 36,8 mld. Obie platformy odnotowały mniej więcej taki sam wzrost, przy czym w przypadku sklepu Apple wzrost wyniósł 1,2 proc. rok do roku, osiągając poziom 8,5 mld pobrań, a w przypadku sklepu Google wzrost to 1,1 proc. rok do roku (28,3 mld pobrań).

Na liście najpopularniejszych aplikacji pozostaje chiński TikTok, ale sporo do powiedzenia ma tutaj także koncern Meta. Dwie jego platformy – Instagram i Facebook zajmują bowiem na podium odpowiednio drugą i trzecią pozycję.

TikTok z największą kasą

W pierwszym kwartale br. globalne wydatki konsumentów na zakupy w aplikacji oraz subskrypcje w aplikacjach i grach mobilnych pozostały niemal niezmienione rok do roku i wyniosły 32,5 mld dol., co oznacza wzrost o 0,6 proc.

Przychody w Apple były ponad dwukrotnie wyższe niż z Google Play - wzrosły o 5,8 proc. rok do roku, do 21,8 mld dol. W Google Play konsumenci wydali 10,7 mld dol., co oznacza spadek o 8,5 proc. rok do roku z 11,7 mld w pierwszym kwartale 2021 r.

TikTok utrzymał pozycję najlepiej zarabiającej aplikacji nie związanej z grami. W obu sklepach TikTok wygenerował w tym kwartale 821 mln dol. w postaci wydatków konsumenckich. W Google Play aplikacja zajęła drugie miejsce, ustępując Google One, które wygenerowało prawie 250 mln dol.

Gry w dobrej formie

Według Sensor Tower liczba pobrań gier mobilnych na całym świecie wzrosła w raportowanym kwartale o 2,1 proc. rok do roku, osiągając poziom 14,4 mld. Przyczynił się do tego głównie sklep Google Play, z którego pobrano kwartalnie 12,1 mld aplikacji, co oznacza wzrost o 2,5 proc. Liczba instalacji gier w App Store pozostała na niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym i wyniosła 2,3 mld.

Garena Free Fire, popularna gra z gatunku battle royale, odnotowała największą liczbę pobrań w App Store i Google Play, osiągając wynik 71,2 mln instalacji na obu platformach.

Na 2. miejscu znalazła się gra Subway Surfers firmy Sybo Games, która została zainstalowana w obu sklepach w liczbie 66,4 mln, i również znalazła się na szczycie „listy przebojów” w App Store. Trzecim najczęściej pobieranym tytułem w zestawieniu była gra Merge Master - Dinosaur Fusion firmy Homa Games, która doczekała się 49,4 mln instalacji.

Wykorzystując produkt Pathmatics, który śledzi reklamę cyfrową na różnych platformach Sensor Tower sprawdziła również, gdzie marki wydają pieniądze na marketing poza aplikacjami mobilnymi.

Pięciu największych reklamodawców w Stanach Zjednoczonych wydało około 786,7 mln dol. w okresie od początku stycznia do 28 marca 2022 r., co oznacza wzrost o 13,6 proc. rok do roku.

Kategoria, w której odnotowano największy wzrost wydatków na reklamę cyfrową, to gry komputerowe (w tym konsole i komputery PC), w której marki wydały o 41 proc. więcej na cyfrowe kampanie marketingowe na wszystkich platformach.

Czytaj także: Holendrzy chcą ukarać Apple za straty użytkowników App Store. 5,5 mld euro odszkodowania

Dołącz do dyskusji: Sensor Tower: Prawie 37 mld pobrań aplikacji w pierwszym kwartale. TikTok rządzi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl