SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy regionalne: Onet wyprzedził Naszemiasto.pl, mocno w dół witryny „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”

Na pozycję lidera wśród serwisów z informacjami regionalnymi i lokalnymi awansował Onet, wysuwając się przed Naszemiasto.pl. Duże wzrosty wyników osiągnęły też sekcje regionalne SE.pl, Fakt.pl i WP.pl, natomiast sporo straciły serwisy „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”.

Article

W styczniu część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami regionalnymi i lokalnymi odwiedziło 8,38 mln internautów, co dało 28,83 proc. zasięgu. Natomiast Naszemiasto.pl (Polska Press), obejmujące witryny o kilkudziesięciu miastach i regionach, zanotowało 8,37 mln użytkowników i 28,8 proc. - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Wśród serwisów dotyczących wielu regionów na dalszych pozycjach są sekcje regionalno-lokalne portali dzienników. Na Wyborcza.pl (Agora) taka sekcja miała 7,8 mln użytkowników i 26,83 proc. zasięgu, na SE.pl (Grupa ZPR Media) - 6,53 mln internautów i 22,47 proc. zasięgu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,04 mln odwiedzających i 17,35 proc. zasięgu.

Natomiast analogiczny dział WP.pl odwiedziło 3,21 mln internautów, co dało 11,04 proc. zasięgu.

Najpopularniejszymi serwisami informacyjnymi o wybranych regionach są portale kilku dzienników wydawanych przez Polska Press. Dziennikzachodni.pl miał 3,76 mln internautów i 12,95 proc. zasięgu, a Expressilustrowany.pl - 3,35 mln użytkowników i 11,52 proc. zasięgu. Serwis „Gazety Pomorskiej” odwiedziło 3,32 mln internautów, a „Gazety Wrocławskiej” - 3,06 mln.

Miesiąc do miesiąca sekcja Onetu z informacjami regionalnymi i lokalnymi zyskała 1,81 mln użytkowników (to 27,5 proc. w górę), wyprzedzając Naszemiasto.pl, które zanotowało wzrost o 215,8 tys. internautów (2,6 proc.).

Ponad 20-procentowe wzrost osiągnęły też działy regionalno-lokalne SE.pl, Fakt.pl i WP.pl. W pierwszym liczba internautów zwiększyła się o 1,34 mln (25,8 proc.), w drugim o 985,6 tys. (24,3 proc.), a w trzecim o 585,1 tys. (22,3 proc.).

Natomiast na Wyborcza.pl analogiczna sekcja zanotowała wzrost o 690,1 tys. odwiedzających (9,7 proc.).

Dużo gorzej wygląda dynamika odwiedzalności czołowych serwisów dzienników regionalnych. Na Dziennikzachodni.pl ubyło 911,7 tys. użytkowników (to 19,5  proc. w dół), na Gazetawroclawska.pl - o 1,13 mln (27 proc.), a Pomorska.pl - o 380,4 tys. (10,3 proc.).

Minimalny wzrost osiągnął serwis „Expressu Ilustrowanego” - o 57 tys. użytkowników (1,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy regionalne: Onet wyprzedził Naszemiasto.pl, mocno w dół witryny „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ya
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie
odpowiedź
User
Andrzej
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie


Prawie wszystko. Jestem z woj. pomorskiego i zaręczam, że nikt tutaj nie słyszał o czymś takim jak pomorska.pl. Na pomorzy rządzi Trojmiasto.pl i każdy o tym wie. Tymczasem twory takie jak pomorska.pl generują ruch na informacjach typu "gdzie oglądać barcelona-real", "kiedy niedziela handlowa", "kim jest marcin najman". Żenujące.
odpowiedź
User
Kalifior
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie


Prawie wszystko. Jestem z woj. pomorskiego i zaręczam, że nikt tutaj nie słyszał o czymś takim jak pomorska.pl. Na pomorzy rządzi Trojmiasto.pl i każdy o tym wie. Tymczasem twory takie jak pomorska.pl generują ruch na informacjach typu "gdzie oglądać barcelona-real", "kiedy niedziela handlowa", "kim jest marcin najman". Żenujące.


Właśnie dlatego sprzedali to wszystko Orlenowi. Rekin biznesu Damian Obajtek przyjdzie, za rok zechce zacząć uprawiać propagandę i dopiero wtedy zorientuje się, że wydał dziesiątki milionów złotych na media z SEO-preclami, które ludzie, owszem, klikają, ale których nie czytają.
odpowiedź