SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy regionalne: Onet wyprzedził Naszemiasto.pl, mocno w dół witryny „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”

Na pozycję lidera wśród serwisów z informacjami regionalnymi i lokalnymi awansował Onet, wysuwając się przed Naszemiasto.pl. Duże wzrosty wyników osiągnęły też sekcje regionalne SE.pl, Fakt.pl i WP.pl, natomiast sporo straciły serwisy „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”.

Article

W styczniu część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami regionalnymi i lokalnymi odwiedziło 8,38 mln internautów, co dało 28,83 proc. zasięgu. Natomiast Naszemiasto.pl (Polska Press), obejmujące witryny o kilkudziesięciu miastach i regionach, zanotowało 8,37 mln użytkowników i 28,8 proc. - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Wśród serwisów dotyczących wielu regionów na dalszych pozycjach są sekcje regionalno-lokalne portali dzienników. Na Wyborcza.pl (Agora) taka sekcja miała 7,8 mln użytkowników i 26,83 proc. zasięgu, na SE.pl (Grupa ZPR Media) - 6,53 mln internautów i 22,47 proc. zasięgu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,04 mln odwiedzających i 17,35 proc. zasięgu.

Natomiast analogiczny dział WP.pl odwiedziło 3,21 mln internautów, co dało 11,04 proc. zasięgu.

Najpopularniejszymi serwisami informacyjnymi o wybranych regionach są portale kilku dzienników wydawanych przez Polska Press. Dziennikzachodni.pl miał 3,76 mln internautów i 12,95 proc. zasięgu, a Expressilustrowany.pl - 3,35 mln użytkowników i 11,52 proc. zasięgu. Serwis „Gazety Pomorskiej” odwiedziło 3,32 mln internautów, a „Gazety Wrocławskiej” - 3,06 mln.

Miesiąc do miesiąca sekcja Onetu z informacjami regionalnymi i lokalnymi zyskała 1,81 mln użytkowników (to 27,5 proc. w górę), wyprzedzając Naszemiasto.pl, które zanotowało wzrost o 215,8 tys. internautów (2,6 proc.).

Ponad 20-procentowe wzrost osiągnęły też działy regionalno-lokalne SE.pl, Fakt.pl i WP.pl. W pierwszym liczba internautów zwiększyła się o 1,34 mln (25,8 proc.), w drugim o 985,6 tys. (24,3 proc.), a w trzecim o 585,1 tys. (22,3 proc.).

Natomiast na Wyborcza.pl analogiczna sekcja zanotowała wzrost o 690,1 tys. odwiedzających (9,7 proc.).

Dużo gorzej wygląda dynamika odwiedzalności czołowych serwisów dzienników regionalnych. Na Dziennikzachodni.pl ubyło 911,7 tys. użytkowników (to 19,5  proc. w dół), na Gazetawroclawska.pl - o 1,13 mln (27 proc.), a Pomorska.pl - o 380,4 tys. (10,3 proc.).

Minimalny wzrost osiągnął serwis „Expressu Ilustrowanego” - o 57 tys. użytkowników (1,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy regionalne: Onet wyprzedził Naszemiasto.pl, mocno w dół witryny „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ya
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie
4 0
odpowiedź
User
Andrzej
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie


Prawie wszystko. Jestem z woj. pomorskiego i zaręczam, że nikt tutaj nie słyszał o czymś takim jak pomorska.pl. Na pomorzy rządzi Trojmiasto.pl i każdy o tym wie. Tymczasem twory takie jak pomorska.pl generują ruch na informacjach typu "gdzie oglądać barcelona-real", "kiedy niedziela handlowa", "kim jest marcin najman". Żenujące.
7 0
odpowiedź
User
Kalifior
ciekawe jaka część tego ruchu PPG to produkowane przez specjalny dział seowe potworki wrzucane na wszystkie strony jednocześnie


Prawie wszystko. Jestem z woj. pomorskiego i zaręczam, że nikt tutaj nie słyszał o czymś takim jak pomorska.pl. Na pomorzy rządzi Trojmiasto.pl i każdy o tym wie. Tymczasem twory takie jak pomorska.pl generują ruch na informacjach typu "gdzie oglądać barcelona-real", "kiedy niedziela handlowa", "kim jest marcin najman". Żenujące.


Właśnie dlatego sprzedali to wszystko Orlenowi. Rekin biznesu Damian Obajtek przyjdzie, za rok zechce zacząć uprawiać propagandę i dopiero wtedy zorientuje się, że wydał dziesiątki milionów złotych na media z SEO-preclami, które ludzie, owszem, klikają, ale których nie czytają.
3 0
odpowiedź