SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sigma International po 15 latach wycofuje się z ZFPR. „Nie zrobiliśmy wspólnie dobrego PR-u dla public relations”

Agencja Sigma International 15 lat po tym, jak uczestniczyła w zakładaniu Związku Firm Public Relations, wycofuje się z jego struktur. - Nie udało się zrobić tego, co chcieliśmy, więc nie będziemy udawali, że wszystko jest OK - informuje Anna Małcużyńska, director w tej agencji. Norbert Ofmański, prezes ZFPR, odpowiada jej: - Dzisiejszy PR znacznie różni się od tego sprzed kilkunastu lat a i oczekiwania środowiska jeśli chodzi o poziom zaangażowania w podnoszenie standardów branżowych jest nieporównywalnie wyższy.

Shutterstock.comArticle

Agencja Sigma International pismo w sprawie rezygnacji z uczestnictwa w ZFPR przekazała Związkowi 7 stycznia br. W komentarzu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Małcużyńska, director w tej agencji napisała:

„Kiedy dwadzieścia parę lat temu zakładaliśmy Związek Firm Public Relations, głównym celem była prezentacja opinii publicznej, mediom, biznesowi i potencjalnym klientom obco brzmiącej nazwy  Public Relations i działań kryjących się pod nią. A było co robić. Pamiętamy, jak  na początku jednego z briefingów prasowych kilkakrotnie uprzedzaliśmy dziennikarzy, że jest on w formule „off the record”,  wyjaśniając przy okazji, co to znaczy. Następnego dnia w bardzo poważnej gazecie ukazała się relacja z pełnym nazwiskiem i tytułem uczestnika briefingu, jak też z podkreśleniem formuły „off the record”  spotkania.
Później było lepiej, ale z czasem, kiedy rosły obroty firm i zaostrzała się konkurencja, szlachetne cele edukacyjne i informacyjne zaczęły niknąć. Powstały agencje oficjalnie zajmujące się „czarnym PR”. Ten  niezmiernie ważny obszar sprawnego  komunikowania się, zmniejszania możliwości powstawania konfliktów i powiększania stref porozumienia został w dużym stopniu zredukowany do dyskusyjnych działań.
Nie zrobiliśmy wspólnie dobrego PR-u dla public relations. Dzisiaj w obiegu publicznym ten sektor funkcjonuje w kontekście różnych czynności, nie zawsze eleganckich.  Jeśli ktoś kłamie, mówi się, że stosuje „PRowskie sztuczki”. Obietnice bez pokrycia to „tylko Pijar”.  Itd., itp. W skrócie - PR ma nie najlepszą opinię i związaną z nią nieszczególną skuteczność.
W jakimś sensie czujemy się i winni i poszkodowani.  Wyciągnęliśmy z tego wnioski. Nie udało się zrobić tego, co chcieliśmy, więc nie będziemy udawali, że wszystko jest OK. Nasza decyzja jest skutkiem takich przemyśleń. Dodam, że podjęliśmy ją ze smutkiem”.

Norbert Ofmański, prezes zarządu Związku Firm Public Relations w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przypomina, że Sigma była jednym z 10 podmiotów założycielskich Związku w 2000 roku.

- Obecnie ZFPR ma prawie 40 członków, a w usługach PR zaszło wiele zmian. Dzisiejszy PR znacznie różni się od tego sprzed kilkunastu lat, a i oczekiwania środowiska jeśli chodzi o poziom zaangażowania w podnoszenie standardów branżowych jest nieporównywalnie wyższy. Jest wiele tematów i obszarów, gdzie tylko przy wspólnym, skonsolidowanym podejściu jesteśmy w stanie wprowadzić nowe standardy. Stale rozwijane są nowe kompetencje, ponieważ przed PR stawiane są coraz to nowe wyzwania i oczekiwania. Od agencji członkowskich Związku oczekuje się przede wszystkim zaangażowania i determinacji, a także współdziałania zgodnie z obowiązującymi procedurami profesjonalizacji branży. Niebagatelne są też inicjatywa i uczestnictwo w różnych przedsięwzięciach społecznych mających na celu podnoszenie standardów rynku PR w Polsce. Udział w ZFPR jest elitarny, nie każda firma może pozwolić sobie na bycie jego członkiem, nie każda też spełnia wysokie kryteria stawiane nowym kandydatom, nie każda również chce i może w niej pozostać. Głównym celem Związku Firm Public Relations jest profesjonalizacja branży firm świadczących usługi PR i na tym przede wszystkim skupiamy się w naszej działalności - przekazał nam Norbert Ofmański.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sigma International po 15 latach wycofuje się z ZFPR. „Nie zrobiliśmy wspólnie dobrego PR-u dla public relations”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fest
A co robi w Agencji Sigma International jej założyciel szacowny Pan Redaktor Tadeusz Jacewicz ? Emeryt ? Szacunek, Panie Tadziu !
odpowiedź
User
j.b.
Powinniście podać w źródle PRoto
odpowiedź
User
...
Pamiętamy, jak na początku jednego z briefingów prasowych kilkakrotnie uprzedzaliśmy dziennikarzy, że jest on w formule „off the record”, wyjaśniając przy okazji, co to znaczy. Następnego dnia w bardzo poważnej gazecie ukazała się relacja z pełnym nazwiskiem i tytułem uczestnika briefingu, jak też z podkreśleniem formuły „off the record” spotkania.

litości... każdy PRowiec powinien wiedzieć, że do „off the record” trzeba podchodzić wyjątkowo ostrożnie, bo nie zobowiązuje to dziennikarza do żadnej poufności. Briefing prasowy off the record to jakieś kuriozum:)
odpowiedź