SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. RMF FM najchętniej słuchane

W okresie od lutego do kwietnia br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Obie stacje Polskiego Radia zanotowały największe spadki w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lutego do kwietnia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali luty-kwiecień 2017 zmalał o 0,6 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po wzroście o 1 pkt. proc. Eska ex aequo z RMF FM pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł o 1,3 pkt. proc. do 7 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji z fali grudzień 2017-luty 2018 - przynajmniej od 2008 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,5 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,6 pkt. proc., zanotowało Radio Plus, którego wynik zwiększył się do 2,6 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również takie stacje jak: RMF MAXXX (do góry o 0,5 pkt. proc. do 3,8 proc.) oraz Radio Maryja (+ 0,4 pkt. proc. do 2,2 proc.).

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od lutego do kwietnia br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,4 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej. Zyskało natomiast Polskie Radio 24 - z 0,4 proc. do 0,6 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. RMF FM najchętniej słuchane

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Spadki słuchalności w Polskim Radiu są czymś naturalnym. Polskie Radio nie musi walczyć o słuchaczy. Polskie Radio jest dla prawdziwych koneserów i właśnie na tym polega jego misyjność.
Jak po raz kolejny czytam o spadkach słuchalności, nie posiadam się ze śmiechu pod stołem.

Tyle w temacie!
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Brawo piSSowskie radiowęzły. Kasa z budżetu płynie, więc słuchacz jest zbędny. Należy się zastanowić czy w ogóle jest potrzebny? Tylko przeszkadza, komentuje, wybrzydza i czegoś się domaga.
Tak trzymać towarzysze!
odpowiedź
User
Pakson
Kolejny pomysł EZ czyli Meloradio okazuje się totalną klapą. Planeta FM wróć 😊
odpowiedź