SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w marcu br. pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w marcu 2013 roku wyniosła 351 197 egz. W porównaniu do marca 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,44 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 614 egz., notując spadek o 4,61 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 147 222 egz., po spadku o 11,87 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,45 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,80 proc.

>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w marcu 2013 roku wynosiła 27 668 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 5,14 proc.) i stanowiła 97,83 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 12 438 egz., co stanowiło 24,58 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 35,45 proc.

Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 12 048 egz., co oznacza 19,24 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 51,54 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,63 proc.

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20132012
TytułRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanychPrenum.Rozpow. płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanychPrenum.
Fakt Gazeta Codzienna35522035522035119739193961183961183921203931
Super Express1612131604931596148801694001686801673321347
Gazeta Wyborcza2322672171451472226763426373624821516705179144
Przegląd Sportowy381423814237249765420404204041098843
Gazeta Polska Codziennie282822828227668133264282642826316112
Dziennik Gazeta Prawna6556850594124382945386851583761926933527
Rzeczpospolita111745626241204845486116069852212486356162
Puls Biznesu167381190019477725177611275021708963
Parkiet Gazeta Giełdy69153758159717857362443219572144
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
żałosny wynik Rzeczpospolitej. Sprzedaż w kioskach na poziomie DGP oraz 3 razy mniejsza niż Przeglądu Sportowego i ponad dwa razy mniejsza niż Gazety Polskiej ?? Ale jaki właściciel taki biznes. A będzie jeszcze gorzej, kiedy czytelnicy nie przedłużą wygasającej prenumeraty. Obecnie wielu pewnie jeszcze posiada subskrypcję na prenumeratę zakupiona w zeszłym roku, ale po czystkach Grześka w wydawnictwie z listopada wielu już się nie da naciągnąć ponownie, bo ludzie głupcy nie są.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Przed chwilą przeczytałem, że Hajdarowicz zatrudnił sześciu menedżerów ze Springera. No to będzie miał jeszcze droższy spadek sprzedaży. Zabawny facet, nie ma co.
odpowiedź
User
df
Panie Tablet, nie będę kupował gazety drukowanej w Agorze i której wicenaczelnym jest wnuk Światły.
odpowiedź
User
Pysio
Jeszcze 12 tys. osob kupuje Rzepe w kioskach? Ale po co? Pora gasic swiatlo.
odpowiedź
User
Komuno giń!
Nareszcie spadek sprzedaży Gazety Wyborczej- jest światełko w tunelu!
odpowiedź