Spot e-commerce w ofercie TVN Media, pierwszym klientem IKEA

Biuro Reklamy TVN Media wprowadziło do oferty spot e-commerce emitowany na player.pl, który łączy działania o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym. Jako pierwsza skorzystała z niego sieć sklepów IKEA.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Spot e-commerce to reklama wideo emitowana na platformie player.pl, pozwalająca na natychmiastowy zakup prezentowanych w niej produktów. TVN Media twierdzi, że na tle innych rozwiązań reklamowych spot e-commerce wyróżnia się wysoką skutecznością i interaktywnością.

- Spot e-commerce to naturalny krok w ewolucji reklamy wideo. W świadomości marketerów siłą tej kategorii komunikacji pozostaje budowanie efektów długoterminowych, takich jak świadomość czy wizerunek marki. Z drugiej strony widać też pewne zmiany w myśleniu. Coraz częściej od reklamy oczekuje się generowania efektów natychmiastowych, co odnosi się również do kategorii przekazów wideo. Spot e-commerce jest odpowiedzią na te potrzeby. Zależało nam na tym, aby w ofercie digital pojawił się produkt generujący efekty podobne pod względem zaangażowania odbiorców do tych, jakie dotychczas uzyskiwały kreacje rich mediowe, a dodatkowo oferujący możliwość natychmiastowego zakupu reklamowanych produktów - mówi Maciej Ziąbrowski, dyrektor ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W 2019 roku Polacy wydali na zakupy w internecie blisko 51 mld zł, a w latach 2018-2022 wartość tego rynku ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld złotych. To oznacza, że klienci z branży e-commerce w coraz większym stopniu poszukiwać będą niestandardowych działań reklamowych.

Zakup w trakcie oglądania reklamy

Spot e-commerce pojawia się, w zależności od rodzaju kreacji, przed, w trakcie lub po odtworzeniu właściwego materiału wideo. W lewej części kadru podczas emisji spotu pojawia się metka informująca o produktach objętych możliwością natychmiastowego zakupu online. Metka rozwija się automatycznie ukazując listę reklamowanych produktów wraz z cenami. Najechanie kursorem na produkt powoduje zatrzymanie spotu. Kliknięcie w wybrany produkt pozwala poznać związane z nim szczegóły, a przycisk „Wybierz" umożliwia przejście na stronę docelową e-sklepu i zakup prezentowanego w spocie produktu.

Inspiracją do stworzenia spotu e-commerce był spot świąteczny IKEA z 2018 roku, który w baśniowej konwencji przedstawiał produkty wraz z cenami. Jako spot e-commerce emitowany podczas ostatnich świąt zyskał element interaktywności umożliwiający bezpośredni zakup 4 reklamowanych produktów z kolekcji Dinera.- W IKEA nieustająco poszukujemy nowych, lepszych rozwiązań i testujemy je. W ten sposób zdobywamy wiedzę w różnych obszarach. Dotyczy to także komunikacji marketingowej, w której bardzo chętnie sięgamy po nowe formy reklamowe zgodne z potrzebami biznesowymi firmy. Obszar e-commerce jest przez nas obecnie bardzo intensywnie rozwijany. Spot e-commerce pozwala na zintegrowanie działań skutkujących wzrostem świadomości marki wśród konsumentów z aspektem sprzedażowym  – mówi Katarzyna Turlej, project manager IKEA.

Przedpremierowy launch spotu e-commerce dla IKEA odbył się w okresie świątecznym w player.pl. Od stycznia mogą z niego skorzystać wszyscy klienci TVN Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"