SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzeciw Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wobec ograniczeń ustawy o partiach

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGZA) w swoim oświadczeniu zwraca uwagę, że uchwalona 3 kwietnia ustawa o partiach ogranicza wielkość nośników outdooru dopuszczonych do wykorzystania w kampanii wyborczej. Twierdzi też, że nowa ustawa łamie Konstytucję i ustawę o swobodzie działalności gospodarczej.

Ograniczenie możliwości eksponowania plakatów i haseł wyborczych o powierzchni większej niż 2 mkw. zmusi do korzystania wyłącznie z małych nośników zależnych od decyzji administracyjnych. Brak zgody na taką reklamę uniemożliwi prowadzenie kampanii wyborczych oraz radykalnie ograniczy możliwość jej prowadzenia. Uzależnienie zgody na dany nośnik to koncesjonowanie działalności gospodarczej. Jest ono wbrew ustawie o swobodzie działalności gospodarczej - twierdzą przedstawiciele Izby.

Ich zdaniem ustawa faworyzuje mniejsze firmy o małych nośnikach, a dyskryminuje duże nośniki reklamy zewnętrznej. Wspiera też działania promocyjne poza outdoorem, jak telewizja czy internet. To z kolei jest niezgodne z prawem.

IGZA zaapelowała o dokonanie zmian w zapisach ustawy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzeciw Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wobec ograniczeń ustawy o partiach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl