Środa najlepszym dniem na spokojne zakupy

Środa jest dla Polaków najlepszym dniem tygodnia na dokonywaniezakupów. Respondenci odpowiadają zgodnie, że w tym dniu najrzadziejkupują artykuły spożywcze i ubrania w centrach handlowych,supermarketach i sklepach - a to właśnie kolejki są najbardziejpowszechnym źródłem irytacji podczas zakupów.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Dla zakupów spożywczych, najspokojniejszym okresem okazuje sięwieczór, kiedy do sklepów udaje się zazwyczaj zaledwie 7% Polaków.Natomiast w Wielkiej Brytanii, najlepszy moment na zakupy spożywczeto pora lunchu, gdy kupuje raptem 5% ankietowanych. Zarówno dlaPolaków, jak i Brytyjczyków, najspokojniejszym okresem na zakupyubraniowe jest wieczór, gdy w sklepach jest jedynie 7% respondentów- wynika z międzynarodowego badania ICM Research Agency na zlecenieVisa Europe.

Badania wykazały również, że coraz bardziej się śpieszymy, zaśmężczyźni są bardziej niecierpliwi niż kobiety. Dla niemal połowypolskich mężczyzn (49%), kolejki wywołują największą irytacjępodczas zakupów, podczas gdy wśród kobiet dotyczy to 43% badanych.Na odwrót jest wśród brytyjskich konsumentów, gdzie kobiety łatwiejtracą cierpliwość z powodu kolejek niż mężczyźni (49% wobec41%).

Co ciekawe, ponad połowa polskich mężczyzn (53%) na zakupyodzieżowe wybiera się w towarzystwie swojej partnerki. Jedynie coczwarty (25%) samodzielnie kupuje ubrania, natomiast aż co ósmymężczyzna (12%) całkowicie zostawia partnerce sprawy swoichzakupów. W porównaniu, wśród brytyjskich mężczyzn jedynie codwunasty (8%) ceduje kupowanie odzieży na partnerkę. Brytyjkiwybierają towarzystwo innej kobiety przy zakupie odzieży niemalrównie często, jak Polki (22% i 20%). A 38% kobiet na zakupyodzieżowe najchętniej wybiera się samotnie. Zaledwie 1% brytyjskichkobiet chciałoby dokonywać zakupów z mężczyzną, natomiast w Polscechęć wspólnych zakupów odzieżowych wyraziło tylko 3% kobiet.

Wyniki badań obalają mit, że w Polsce to głównie kobiety robiązakupy spożywcze. Okazuje się, że proporcje są bardzo zbliżone,zarówno wśród osób robiących takie zakupy codziennie (32% mężczyzni 36% kobiet), jak i tych, co odwiedzają sklepy spożywcze 2-3 razyw tygodniu (32% mężczyzn i 31% kobiet). Zaskakiwać może fakt, że ażco szósty badany (16%) robi takie zakupy jedynie raz w tygodniu.Ulubionym miejscem zakupów spożywczych są sklepy osiedlowe (56%odpowiedzi). Na centra handlowe wskazuje niemal dwukrotnie mniejrespondentów (30%).

Wśród kupujących elementy garderoby utrzymuje się nieznacznaprzewaga kobiet - 37% chodzi do sklepów odzieżowych raz w miesiącu,wobec 29% mężczyzn. Jako ulubione miejsce zakupu ubrań Polacywyraźnie wskazują na centra handlowe (38% respondentów), zaś sklepylokalne i osiedlowe wybiera 24%. Sklepy przy głównych ulicach miastwybiera co piąty badany (19%).

Gdy przychodzi do płacenia, bezpieczne płatności kartą wybieraco szósty robiący zakupy spożywcze (16%) oraz co piąta osobakupująca odzież (21%). Za zakupy odzieżowe kartami najchętniejpłacą osoby w wieku 25-34 (30% badanych), oraz co czwarta osoba wgrupie wiekowej 35-44 (26%). Dla porównania, w Wielkiej Brytanii,gdzie karty funkcjonują od kilku dziesiątków lat, aż 60%respondentów woli płacić z użyciem karty zamiast gotówki.

Badanie przeprowadzone na zlecenie organizacji Visa Europe przezICM Research Agency w Polsce, Grecji, Turcji i Wielkiej Brytanii -metodą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI), wokresie grudzień 2008 - styczeń 2009., na próbie 1 000 osób wkażdym kraju, w przedziale wiekowym 18-65+.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski