SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sukces serialu TVN

Serial "Na Wspólnej" zdobywa coraz większą publiczność

Serial TVN "Na Wspólnej", którego emisję rozpoczęto 27 stycznia b.r. zaczyna zdobywać coraz większą liczbę widzów. W rankingu najchętniej oglądanych seriali w lutym zajął 21 miejsce, w marcu 19, natomiast w kwietniu przeskoczył o 6 miejsc, zajmując 13 miejsce - wynika z danych AGB Polska.

Sytuacja z oglądalnością serialu ustabilizowała się po 3 marca, gdy tygodniowe wyniki oglądalności głównych emisji zaczęły wynosić 1 milion 600 tysięcy widzów i więcej. Do tej pory rekordowym tygodniem był 28 kwietnia - 4 maja gdzie serial odnotował średnią tygodniową oglądalność na poziomie 2 milionów 40 tysięcy widzów.

- Cechą charakterystyczną większości seriali plasujących się na pierwszych miejscach typu "Na dobre i na złe", "Samo życie" jest ich długi okres emisji. Przykładowo serial "Na Dobre i na złe" emitowany jest od listopada 1999 roku. Oglądalność pierwszego odcinka wyniosła 5 milionów 167 tysięcy, obecnie oglądalność sięga 9 milionów widzów i więcej. Im dłużej dany serial jest emitowany tym większe szanse na zdobycie lojalnych widzów, którzy później tworzą trzon głównej widowni. Uważam, że to samo prawo odniesie się do serialu "Na Wspólnej", gdzie pierwsze sygnały związane ze wzrostem oglądalności już są widoczne. Serial jest nadawany czwarty miesiąc i w kwietniu uplasował się na 13 miejscu. W okresie 27 stycznia - 4 maja stacja TVN wyemitowała przy serialu 2 510 reklam (bez billboardów sponsorskich), na których zarobiła w oparciu o cenniki 29 milionów 756 tysięcy - mówi nam Edyta Łyszkowska z AGB Polska.

Widownię serialu stanowią w przeważającej części kobiety (62%). Publiczność jest w wieku 25 - 29 lat oraz powyżej 40 roku życia, pochodzi z dużych miast i posiada wykształcenie średnie.

Struktura widowni:

Comp UNIVAMRSHR %
SexMales17 791 000589 3297,97%
SexFemales19 009 000994 05711,12%
Age 4- 9 2 731 00049 6217,23%
Age 10 - 153 277 000115 93311,16%
Age16 - 192 803 000101 40414,31%
Age20 - 243 201 000104 12812,62%
Age25 - 292 931 000136 28913,54%
Age30 - 342 472 00082 1557,89%
Age35 - 392 489 00076 8237,04%
Age40 - 442 987 000129 1648,69%
Age45 - 493 143 000207 80611,98%
Age50 - 542 733 000166 02510,40%
Age55 - 591 695 000121 51210,97%
Age60+6 338 000292 5257,30%
City sizeRural13 947 000362 0515,97%
City size< 50 tys.8 757 000407 71310,21%
City size50-100 tys.3 188 000163 03911,27%
City size100-200 tys.2 893 000197 81915,49%
City size> 200 tys.8 015 000452 76312,76%
ProfessionTop management2 209 000136 22613,97%
ProfessionMedium level5 368 000269 77711,15%
ProfessionWorkers & farmers5 290 000203 3268,32%
ProfessionRetired9 076 000467 4088,20%
ProfessionOthers14 857 000506 64910,57%
EducationLow17 069 000724 9668,74%
EducationSecondary10 822 000576 43511,49%
EducationHigh2 901 000116 4298,99%
EducationOther6 008 000165 5559,60%

TOP 13 seriali - kwiecień 2003
OpisAMR
NA DOBRE I NA ZLE9 245 920
SAMO ZYCIE4 855 556
PRZEDWIOSNIE 4 502 551
AGENTKA O STU twarzach3 931 224
MODA NA SUKCES 3 586 484
SWIETA WOJNA 3 577 667
ZOSTAC MISS 2 3 046 593
RODZINA ZASTEPCZA 3 009 389
ZOSTAC MISS 2 989 097
OSTRY DYZUR 2 927 259
JANOSIK 2 738 536
KASIA I TOMEK 2 613 430
NA WSPOLNEJ 2 587 155

- W wynikach brakuje "Klan" i "M jak miłość", ponieważ zostały zaklasyfikowane jako telenowele, nie seriale.
Często te klasyfikacje wynikają z tego, jak dana stacja sama skategoryzuje dany serial lub telenowelę - wyjaśnia Edyta Łyszkowska z AGB Polska.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sukces serialu TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl