SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sukces serialu TVN

Serial "Na Wspólnej" zdobywa coraz większą publiczność

Serial TVN "Na Wspólnej", którego emisję rozpoczęto 27 stycznia b.r. zaczyna zdobywać coraz większą liczbę widzów. W rankingu najchętniej oglądanych seriali w lutym zajął 21 miejsce, w marcu 19, natomiast w kwietniu przeskoczył o 6 miejsc, zajmując 13 miejsce - wynika z danych AGB Polska.

Sytuacja z oglądalnością serialu ustabilizowała się po 3 marca, gdy tygodniowe wyniki oglądalności głównych emisji zaczęły wynosić 1 milion 600 tysięcy widzów i więcej. Do tej pory rekordowym tygodniem był 28 kwietnia - 4 maja gdzie serial odnotował średnią tygodniową oglądalność na poziomie 2 milionów 40 tysięcy widzów.

- Cechą charakterystyczną większości seriali plasujących się na pierwszych miejscach typu "Na dobre i na złe", "Samo życie" jest ich długi okres emisji. Przykładowo serial "Na Dobre i na złe" emitowany jest od listopada 1999 roku. Oglądalność pierwszego odcinka wyniosła 5 milionów 167 tysięcy, obecnie oglądalność sięga 9 milionów widzów i więcej. Im dłużej dany serial jest emitowany tym większe szanse na zdobycie lojalnych widzów, którzy później tworzą trzon głównej widowni. Uważam, że to samo prawo odniesie się do serialu "Na Wspólnej", gdzie pierwsze sygnały związane ze wzrostem oglądalności już są widoczne. Serial jest nadawany czwarty miesiąc i w kwietniu uplasował się na 13 miejscu. W okresie 27 stycznia - 4 maja stacja TVN wyemitowała przy serialu 2 510 reklam (bez billboardów sponsorskich), na których zarobiła w oparciu o cenniki 29 milionów 756 tysięcy - mówi nam Edyta Łyszkowska z AGB Polska.

Widownię serialu stanowią w przeważającej części kobiety (62%). Publiczność jest w wieku 25 - 29 lat oraz powyżej 40 roku życia, pochodzi z dużych miast i posiada wykształcenie średnie.

Struktura widowni:

Comp   UNIV AMR SHR %
Sex Males 17 791 000 589 329 7,97%
Sex Females 19 009 000 994 057 11,12%
Age  4- 9  2 731 000 49 621 7,23%
Age  10 - 15 3 277 000 115 933 11,16%
Age 16 - 19 2 803 000 101 404 14,31%
Age 20 - 24 3 201 000 104 128 12,62%
Age 25 - 29 2 931 000 136 289 13,54%
Age 30 - 34 2 472 000 82 155 7,89%
Age 35 - 39 2 489 000 76 823 7,04%
Age 40 - 44 2 987 000 129 164 8,69%
Age 45 - 49 3 143 000 207 806 11,98%
Age 50 - 54 2 733 000 166 025 10,40%
Age 55 - 59 1 695 000 121 512 10,97%
Age 60+ 6 338 000 292 525 7,30%
City size Rural 13 947 000 362 051 5,97%
City size < 50 tys. 8 757 000 407 713 10,21%
City size 50-100 tys. 3 188 000 163 039 11,27%
City size 100-200 tys. 2 893 000 197 819 15,49%
City size > 200 tys. 8 015 000 452 763 12,76%
Profession Top management 2 209 000 136 226 13,97%
Profession Medium level 5 368 000 269 777 11,15%
Profession Workers & farmers 5 290 000 203 326 8,32%
Profession Retired 9 076 000 467 408 8,20%
Profession Others 14 857 000 506 649 10,57%
Education Low 17 069 000 724 966 8,74%
Education Secondary 10 822 000 576 435 11,49%
Education High 2 901 000 116 429 8,99%
Education Other 6 008 000 165 555 9,60%

TOP 13 seriali - kwiecień 2003
Opis AMR
NA DOBRE I NA ZLE 9 245 920
SAMO ZYCIE 4 855 556
PRZEDWIOSNIE  4 502 551
AGENTKA O STU twarzach 3 931 224
MODA NA SUKCES  3 586 484
SWIETA WOJNA  3 577 667
ZOSTAC MISS 2  3 046 593
RODZINA ZASTEPCZA  3 009 389
ZOSTAC MISS  2 989 097
OSTRY DYZUR  2 927 259
JANOSIK  2 738 536
KASIA I TOMEK  2 613 430
NA WSPOLNEJ  2 587 155

- W wynikach brakuje "Klan" i "M jak miłość", ponieważ zostały zaklasyfikowane jako telenowele, nie seriale.
Często te klasyfikacje wynikają z tego, jak dana stacja sama skategoryzuje dany serial lub telenowelę - wyjaśnia Edyta Łyszkowska z AGB Polska.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sukces serialu TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl