SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Super Bowl obejrzało w telewizji 99,2 mln widzów

Mecz finałowy Super Bowl zgromadził w telewizji NBC 99,2 mln widzów, o sześć więcej niż rok wcześniej - wynika z danych telemetrycznych Nielsena i NBCUniversal. Łącznie mecz obejrzało 112,3 mln widzów.

"Halftime Show" na Super Bowl 2022, screen YouTubeArticle

Zdecydowanie najwięcej widzów finał Super Bowl obejrzało w telewizji. Stacji NBC udało się o 7,8 proc. poprawić wynik oglądalności z zeszłego roku. Tegoroczny, 56. finał rozgrywek NFL zgromadził przed telewizorami 99,2 mln widzów.

Dodatkowo 1,9 mln osób obejrzało mecz na na Telemundo (hiszpańskojęzyczny kanał telewizyjny), a 11,2 mln za pośrednictwem platformy NBC Peacock , platform NBC Sports Digital, platform NFL Digital, usług mobilnych Rams i Bengals oraz usług mobilnych Yahoo Sports.

Nielsen podaje, że 99,2 miliona widzów w NBC obejmuje również oglądalność poza domem. Firma twierdzi, że Super Bowl dotarł do 45 milionów amerykańskich gospodarstw domowych.

Rok temu oglądalność Super Bowl LV w telewizji CBS wyniosła 96,4 miliona - 91 milionów dla telewizji linearnej i 5,7 miliona widzów strumieniowych. Super Bowl w 2021 r. miał najniższą oglądalność gry od 2006 r.

Inna firma zajmująca się pomiarami widowni telewizyjnej - iSpot.tv - podaje z kolei, że liczba widzów tegorocznego finału była znacznie wyższa niż podał Nielsen - było to średnio 121 milionów widzów.

Analizując wyniki iSpot, łączna średnia liczba widzów w linearnej telewizji wyniosła 98,1 mln, a platformy strumieniowe przyciągnęły 10,5 mln osób.

Dane o oglądalności strumieniowej pochodzą z telewizji CTV, telefonów komórkowych i tabletu dostarczanego w ramach partnerstwa iSpot.tv z Conviva.

Dodatkowe 12,5 miliona to widzowie "spoza domu" (OOH). Według iSpot.tv tegoroczny Super Bowl dotarł do 56 proc. amerykańskich gospodarstw domowych w sieci telewizyjnej NBC, Telemundo i Peacock.

Dane telewizyjne Nielsena pochodzą z panelu 40 000 gospodarstw w USA, zaś dane iSpot.tv pochodzą z ponad 20 milionów opcjonalnych telewizorów Smart TV.

68 reklam na Super Bowl 2022

Jak co roku Super Bowl to w Stanach Zjednoczonych nie tylko wielkie święto sportu, ale I świata marketingu, o czym pisaliśmy w ostatnich dniach na Wirtualnemedia.pl. Według statystyk USA Today Ad Mater, w czasie finału Super Bowl 2022 wyemitowano 68 reklam od 56 reklamodawców. Reklamy zajęły 44 minuty czasu antenowego. Pełna lista reklam na Super Bowl dostępna w naszym tekście.

Za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Pojedyncza reklama to koszt  6,5 mln dol. Łącznie na promocję w trakcie finału Super Bowl reklamodawcy wydali 545 mln dol.

Podczas "Halftime Show" (koncert w czasie przerwy w meczu) wystąpili Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige i Kendrick Lamar.

 

Ranking reklam Super Bowl

Pięć najlepiej ocenionych spotów reklamowych to Rocket Mortgage „Dream House with Anna Kendrick and Barbie” (6,82); Amazon, „Mind Reader” (6,77), Doritos/Cheetos „Push It” (6,73); Kia „Robo Dog. The All-Electric Kia EV6” (6,61), Toyota „Brothers” (6,51).

Za najgorsze uznano reklamy Coinbase „Coinbase Big Game Ad” (3,8), eToro „Flying Your Way” (4,2), Bud Light Next „Zero in The Way if Possibility” (4,3), Wallbox „Can #SuperchargedSeth Embrace Electricity Again?” (4,3), DraftKings „Fortune: Life’s a Gamble" (4,3).

W tym roku tytuł mistrzów ligi futbolu amerykańskiego NFL zdobył zespół Los Angeles Rams. Drużynie udało się to osiągnąć po raz drugi w historii.

W ubiegłym roku finał Super Bowl obejrzało w telewizji w USA 92 miliony, co było najgorszym wynikiem od co najmniej 15 lat. W porównaniu z rokiem 2020 widownia spadła o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. W 2021 roku na własnym obiekcie tytuł zdobyła ekipa Tampa Bay Buccaneers.

Rekordowy pod względem oglądalności był dla Super Bowl rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.

Dołącz do dyskusji: Super Bowl obejrzało w telewizji 99,2 mln widzów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Terier
Wyobrażacie sobie, co by było, gdyby w naszej zacofanej polsce chciało oglądać transmisję 10000000 w internecie? Transmisji by nie było, bo internet mamy słaby, serwery do niczego, a władza jeszcze ciągnie kraj na dno.
odpowiedź