SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Superliga rozpoczyna proces sprzedaży praw mediowych

Spółka Superliga przygotowuje się do sprzedaży krajowych praw telewizyjnych i internetowych. Prawa mediowe obejmują produkcję i transmisję ponad 300 spotkań z rozgrywek męskiej PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet. Będą przyznane na okres od trzech do pięciu sezonów rozpoczynając od sezonu 2023/2024.

Obecnie krajowe prawa do produkcji i transmisji meczów z najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej posiada kanał TVP Sport, a mecze w streamingu pokazuje platforma Emocje.TV.

Sportowy kanał Telewizji Polskiej transmituje na żywo 80 spotkań w sezonie. W każdej serii transmitowane są dwa najciekawsze spotkania męskiej PGNiG Superligi oraz jeden mecz PGNiG Superligi Kobiet. Transmisja obywa się na antenie TVP Sport, www.tvpsport.pl, w aplikacji TVP Sport oraz na platformie hybrydowej.

Pozostałe 234 mecze PGNiG Superligi oraz PGNiG Superligi Kobiet są transmitowane przez platformę internetową Emocje.TV. Mecze można oglądać w internecie, aplikacji mobilnej oraz na Smart TV.

- Jesteśmy po kilkunastu spotkaniach z nadawcami, ustaleniu ich preferencji i zainteresowania poszczególnymi elementami oferty. W odpowiedzi na zainteresowanie rynku, przygotowaliśmy atrakcyjną pakietyzację, obejmującą zarówno kanały ogólnodostępne, płatne, platformy OTT, pakiet skrótów oraz prawa bukmacherskie – mówi Piotr Należyty, prezes zarządu Superligi. - Poza warunkami finansowymi, szczególnie ważny jest dla nas planowany standard pokazywania meczów, promocja transmisji i dostarczanie treści w ramach szeregu nowych narzędzi cyfrowych Superligi i klubów. Pierwszy raz w historii oferujemy również produkcję własną – dodaje.

Spółka Superliga roześle zaproszenia do składania ofert kilkunastu podmiotom. Zgodnie ze specyfikacją, kluczowe parametry, które powinni spełniać oferenci to między innymi zakres dotarcia z transmisjami, warunki finansowe, preferencje dotyczące produkcji sygnału czy też plan promocji rozgrywek.

Następnie Superliga przewiduje organizację spotkań roboczych z wybranymi oferentami w celu doprecyzowania warunków współpracy. W procesie sprzedaży praw telewizyjnych Superliga współpracuje z międzynarodową agencją biznesu sportowego – Sportfive. Cały proces sprzedaży praw planuje zakończyć do końca 2022 roku.

W ostatnich latach najwyższa klasa rozgrywek piłki ręcznej stale zyskuje na popularności, a międzynarodowe sukcesy polskich klubów są doceniane na świecie. W sezonie 2021/2022 Łomża Industria Kielce wystąpiła w finale Ligi Mistrzów, a Orlen Wisła Płock w Final4 Ligi Europejskiej. Na parkietach Superligi możemy oglądać światowe gwiazdy szczypiorniaka, mające na swoim koncie medale Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata i Europy oraz najważniejszych rozgrywek klubowych.w marketingowych.

Dołącz do dyskusji: Superliga rozpoczyna proces sprzedaży praw mediowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl