SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile musi zapłacić 15 mln zł kary za automatyczne włączanie dodatkowo płatnych usług

Warszawski Sąd Apelacyjny oddalił apelację T-Mobile Polska złożoną do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie kary nałożonej przez prezesa UOKIK. Operator ma zapłacić 15 mln zł za uruchamianie dodatkowych usług bez zgody klientów.

Article

- Sąd Apelacyjny oddalił apelację T-Mobile Polska, którą firma złożyła od wyroku SOKiK w sprawie decyzji Prezesa UOKiK. Operatora ukarano w niej 15 mln zł za uruchamianie klientom dodatkowo płatnych usług, na które nie wyrazili wyraźnej zgody - poinformował Urząd na swoim profilu na Twitterze.

15 mln zł kary dla T-Mobile Polska

Sprawa dotyczy kary nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na początku stycznia 2017 r. Na operatora nałożono 15 mln zł kary za dodatkowe płatności związane z usługami Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata realizowanymi bez wyraźnej zgody od konsumentów.

UOKiK zarzucił firmie, że pobiera od klientów dodatkowe płatności w związku ze świadczeniem usług Granie na czekanie, Szafa Gra i Prenumerata bez uzyskania wyraźnej zgody klientów. Dwa pierwsze polegają na odtwarzaniu muzyki podczas oczekiwania na połączenie, a w ramach ostatniego klient otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych. Postępowanie regulatora wykazało, że spółka domyślnie aktywowała usługi przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług było nieodpłatne, jednak konsument, który sam z nich nie rezygnował (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z biurem obsługi abonenta), ponosił dodatkowe koszty, mimo że podczas zawierania umowy spółka nie uzyskiwała wyraźnej zgody na takie dodatkowe płatności.

Po wydaniu decyzji przez UOKiK T-Mobile skorzystał z przysługującego mu prawa do odwołania i zaskarżył ją do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. SOKiK w całości oddalił odwołanie operatora i utrzymał nałożoną przez UOKiK karę w pełnej wysokości.

W ustnym uzasadnieniu swojej decyzji SOKiK nie miał wątpliwości, że T-Mobile Polska swoim postępowaniem naruszył obowiązujące w naszym kraju prawa konsumentów.

Operator odwołał się od decyzji do Sądu Apelacyjnego. Ten jednak oddalił apelację.

Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 11,205 mln użytkowników, o 223 tys. więcej niż przed rokiem. Kwartalne przychody telekomu zmalały o 0,5 proc. do 1,549 mld zł, a zysk EBITDA AL wzrósł o 4,1 proc. do 431 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile musi zapłacić 15 mln zł kary za automatyczne włączanie dodatkowo płatnych usług

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
b
przecież to żałośnie niska kara, na bank zarobili więcej na ludziach, którzy tego nie wyłączyli, bo nie zauważyli albo nie potrafili
odpowiedź
User
as
Dla T-Mobile zapłacić 15 mln kary za taki wał, to jak kierowcy za przejechanie na czerwonym w terenie zabudowanym i pod wpływem - 5 zł.
odpowiedź
User
TrepSS
Przy 10 milionach kart sim, to zaledwie dwa złote od karty.
Żart a nie kara.
odpowiedź