T-Mobile Polska ma 11,2 mln klientów, w sieci 5G dwa razy większy ruch

Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 11,205 mln użytkowników, o 223 tys. więcej niż przed rokiem. Kwartalne przychody telekomu zmalały o 0,5 proc. do 1,549 mld zł, a zysk EBITDA AL wzrósł o 4,1 proc. do 431 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Liczba abonentów T-Mobile Polska zwiększyła się rok do roku z 7,53 do 7,652 mln zł, a liczba klientów pre-paidowych - z 3,452 do 3,554 mln. Operatora podkreśla, że średni miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów abonamentowych w zeszłym kwartale wyniósł tylko 0,8 proc.

- Wyniki pierwszego kwartału pokazują ważny trend w wyborach klientów: coraz częściej kierują się oni nie tylko ceną, ale i jakością usług. A jakość zawsze była obszarem, któremu poświęcaliśmy dużą uwagę, i w który inwestowaliśmy. Dziś te nakłady zwracają się w pełni. Drugą istotną tendencją jest poszukiwanie ofert prostych, ale odpowiadających na potrzeby klientów w sposób kompleksowy. Nasza oferta konwergentna, zbudowana w oparciu o znajomość potrzeb klientów oraz stawiająca ich doświadczenie w centrum uwagi, pozwala nam skutecznie przekonywać ich do wyboru właśnie T‑Mobile - komentuje Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-program-korzysci-dla-domu,7170194781169281a ##

grafika

5G w T-Mobile dla 6,3 mln Polaków, dwa razy więcej przesłanych danych

Od połowy ub.r. T-Mobile Polska oferuje sieć 5G na częstotliwości 2100 MHz - na początek uruchomił ją mieszkańcom 50 miejscowości (m.in. Warszawy, Łodzi, Krakowa, Wrocławia, Katowic, Chorzowa, Poznania, Kielc czy Opola). W styczniu usługa pojawiła się w Trójmieście i okolicach.

Obecnie w jej zasięgu jest już 6,3 mln Polaków. T-Mobile podaje, że w zeszłym kwartale ilość danych przesłanych w sieci 5G wzrosła dwukrotnie, natomiast łączna liczba danych przesłanych przez wszystkich klientów operatora zwiększyła się rok do roku o 32 proc. Już tylko poniżej 4 proc. ruchu internetowego jest realizowane w sieci 3G.

Telekom oferuje ponad 30 modeli smartfonów obsługujących 5G, w minionym kwartale stanowiły one jedną czwartą wszystkich sprzedanych urządzeń.

Wpływy z mobile’u w górę

Łączne przychody T-Mobile Polska wyniosły w pierwszym kwartale br. 1,549 mld zł, o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy z usług mobilnych zwiększyły się o 1,8 proc. do 1,04 mld zł.

Operator podkreśla, że takie wyniki udało się osiągnąć mimo obniżenia wpływów z obsługi ruchu turystycznego oraz przeniesienia obsługi międzynarodowego ruchu tranzytowego do osobnych struktur Grupy Deutsche Telekom. Zaznacza, że wpływy z usług mobilnych zwiększyły się zarówno od klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

- Mimo wciąż trudnego otoczenia udało nam się wypracować wzrost EBITDA o 4,1 proc., zgodny z założeniami naszej strategii nastawionej na wzrost w skali całego roku. Pokazuje to, że nasze podejście rynkowe jest bardzo dobrze dostosowane do rynku i pozwala nam skutecznie realizować długookresowe założenia - komentuje Andreas Maierhofer.

grafika

- Zwiększenie zysku EBITDA AL przy utrzymaniu zbliżonego poziomu przychodów jest efektem koncentracji na usługach wysokomarżowych, zarówno w segmencie prywatnym, jak i biznesowym oraz ciągłej poprawy efektywności. Fakt, że w tak zmiennym otoczeniu spółka nie tylko wypracowuje stabilne wyniki operacyjne, ale utrzymuje tempo wzrostu wskaźników finansowych, jest odbiciem jej zdrowej kondycji. Nasza strategia w tym roku stawia przed nami bardzo ambitne cele finansowe. Pierwszy kwartał pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do ich realizacji - podkreśla Juraj Andras, członek zarządu T‑Mobile Polska ds. finansowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa