T-Mobile Polska z 11,07 mln klientów, w górę wpływy i zysk

Na koniec września br. T-Mobile Polska miał 11,07 mln użytkowników, o 163 tys. więcej niż rok wcześniej. Kwartalne przychody telekomu zwiększyły się rok do roku o 0,6 proc. do 1,62 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA AL - o 2,4 proc. do 433 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła rok do roku z 7,43 do 7,58 mln, a liczba użytkowników ofert prepaidowych - z 3,47 do 3,49 mln. Telekom poinformował, że we wrześniu br. jego klienci przesłali ok. 30 proc. więcej danych w internecie niż rok wcześniej, najwyższy wzrost w tym zakresie zanotowano w czasie wiosennego lockdownu.

W połowie ub.r. T-Mobile wprowadził taryfy Magenta 1 z internetem światłowodowym i Netflixem. Firma podkreśla, że z kwartału na kwartał korzysta z nich coraz więcej użytkowników, przy czym nie podała konkretnych danych. Operator prowadzi też cotygodniowe promocje Happy Fridays, od stycznia do października br. klienci aktywowali bonusy 10,7 mln razy, uzyskując m.in. 68,4 mln GB danych internetowych.

grafika

- Widzimy dziś bardzo wyraźnie, że dobre decyzje przynoszą z czasem pozytywne efekty. Klienci poszukują obecnie stabilności, jaką możemy im zapewnić dzięki najlepszej sieci i ciągłej trosce o jakość obsługi. Dzięki nam mogą skoncentrować się na innych ważnych dla nich aspektach życia. To dwa elementy, na które konsekwentnie kładziemy największy nacisk. Stabilny wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych: przychodów i EBITDA AL, a także bazy klientów pokazuje, że dzięki właściwym priorytetom i dobrze dobranej strategii, nasza firma realizuje swoje obietnice nawet w trudniejszych warunkach - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

Wpływy T-Mobile z usług mobilnych 2,9 proc. w górę

W minionym kwartale przychody T-Mobile Polska zwiększyły się rok do roku o 0,6 proc. do 1,62 mld zł, a same wpływy z usług mobilnych - o 2,9 proc. do 1,04 mld zł.

Firma zaznacza, że zwiększyły się również jej przychody z usług stacjonarnych i ICT, zarówno przychody od klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Zmalały natomiast wpływy z roamingu, co wynika ze zmniejszonego ruchu turystycznego.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-na-swieta-oferta-mix-box,7170436413372033a ##

W zeszłym kwartale telekom osiągnął 433 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL., o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Po skutecznym odwróceniu trendów, w 2020 r. koncentrujemy się na zapewnieniu spółce stałego wzrostu na przestrzeni całego roku. Z jednej strony, obecna sytuacja rynkowa negatywnie wpływa na przychody w niektórych obszarach, takich jak roaming czy sprzedaż w sklepach. Z drugiej strony nasze zdrowe finanse dają nam stabilność, przestrzeń do inwestowania i konkurowania na rynku, tak bardzo potrzebne w obecnym czasie. Dzięki świetnej ofercie rynkowej, dynamice i solidnej strategii rozwoju jesteśmy w stanie sprostać wyzwaniu i stale się rozwijać - zapewnia Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska.

grafika

Na koniec września T-Mobile Polska miał 11 550 stacji bazowych, z których 9 700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3 750 obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3 900 - trzech pasm.

W minionym kwartale już za 95 proc. danych internetowych w sieci T‑Mobile przesyłano w technologii LTE.

W raporcie finansowym grupy Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile Polska znajduje się informacja, że sieć 5G polskiego operatora działająca w technologii DSS w paśmie 2,1 GHz składa się z 1,6 tys. stacji bazowych, a w jej zasięgu mieszka 6 mln osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej