SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas

Po starcie w nowej wersji Allegro.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon, a użytkownicy spędzają znacznie mniej czasu niż wcześniej. Za to Tablica.pl - drugi największy serwis e-commerce Grupy Allegro - po dużym wzroście osiągnął rekordową odwiedzalność.

Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas

W lipcu br. Allegro.pl odwiedziło 12,22 mln użytkowników, którzy wykonali 2,55 mld odsłon (z czego 58,6 mln to mobilne odsłony krajowe), a każdy spędził w nim średnio 2 godziny i 56 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z lipcem ub.r. serwis zyskał 1,72 mln użytkowników (to wzrost o 16,3 proc.), przy czym wynika to z wprowadzonych od kwietniowych wyników zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej) - to z marca na kwiecień skokowo zwiększyła się liczba użytkowników serwisu.

Jednocześnie Allegro.pl zanotowało w lipcu br. 1,28 mld odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.), a czas spędzany w serwisie przez przeciętnego użytkownika zmalał o ok. godzinę (czyli o 25,2 proc.). Witryna zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku notuje mniejszą odwiedzalność w miesiącach letnich, jednak w br. spadki są znacznie głębsze. W ub.r. Allegro miało w lipcu o 1,18 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 23,6 proc.) oraz o godzinę i 16 minut krótszy czas na użytkownika (24,3 proc. w dół), natomiast w br. zanotowało w lipcu 2,17 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 45,9 proc.) oraz 2 godziny i 29 minut mniej (45,8 proc. w dół).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2013

Przypomnijmy, że w połowie lutego br. Allegro.pl zostało udostępnione w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej). W sierpniu w serwisie zakończono handel złotem i srebrem (więcej na ten temat), a z początkiem października witryna zaczyna wysyłać sprzedawcom faktury w wersji elektronicznej (więcej o tym).

>>> Allegro.pl reklamuje się jako pełne pomysłów (wideo)

- Skokowy spadek liczby odsłon jest konsekwencją zmiany sposobu ładowania list ofert przy przełączaniu pomiędzy kolejnymi stronami list z ofertami oraz podczas zmiany sposobu sortowania list ofert. Podczas wykonywania tych czynności nie przeładowuje się cały kontent strony, a jedynie lista z ofertami. W konsekwencji, takie przeładowanie strony, nie jest uznawane przez Gemiusa jako odsłona, ponieważ zgodnie z definicją odsłoną nazywamy pełne przeładowanie strony (a nie jej części). Na spadek odsłon wpływ ma również wprowadzenie warstw, dzięki którym użytkownicy mogą szybko dotrzeć do interesujących ich kategorii bez konieczności generowania pośrednich odsłon - tłumaczy Anna Tokarek z biura prasowego Grupy Allegro. - Natomiast na średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika znaczny wpływ ma kwietniowa zmiana metodologii w badaniu Gemius Audience/Megapanel . Jak można zauważyć, w kwietniu znacząco wzrosła liczba real users większości serwisów, a biorąc pod uwagę fakt, iż wskaźnik ten znajduje się w mianowniku przy liczeniu średniego czasu na użytkownika, z pewnością przyczynia się do pomniejszenia średniego czasu na użytkownika - dodaje Tokarek.

Odwiedzalność Allegro.pl w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius)

 

real users

odsłony ogółem

odsłony krajowe mobilne

czas na użytkownika

I 2012

10 727 870

5 019 584 993

26 222 520

5:11:09

II 2012

10 683 249

4 913 672 374

29 191 544

5:02:24

III 2012

10 813 256

5 103 577 187

32 949 631

5:07:32

IV 2012

10 709 473

4 455 658 408

35 526 325

4:31:42

V 2012

10 548 407

4 288 956 469

36 738 629

4:23:37

VI 2012

10 625 224

3 927 274 058

36 543 023

3:57:24

VII 2012

10 508 047

3 836 241 742

39 177 597

3:55:25

VIII 2012

10 577 471

3 991 619 655

43 728 708

4:03:39

IX 2012

10 315 217

4 124 934 434

49 096 515

4:16:43

X 2012

10 303 223

4 540 296 713

58 492 611

4:41:50

XI 2012

10 418 508

4 859 534 813

68 337 202

4:58:25

XII 2012

10 442 649

4 660 064 548

75 584 252

-

I 2013

10 292 582

4 721 061 834

84 114 666

5:24:47

II 2013

10 278 232

4 292 896 677

79 806 880

5:00:54

III 2013

10 563 413

4 563 387 966

94 355 691

5:13:40

IV 2013

12 293 085

3 258 396 030

64 481 737

3:38:21

V 2013

12 194 700

2 831 385 544

54 123 032

3:23:41

VI 2013

12 134 105

2 551 137 398

51 671 402

3:04:23

VII 2013

12 224 529

2 554 283 387

58 612 017

2:56:03


Za to Tablica.pl, skupiająca się na ogłoszeniach lokalnych, zanotowała w ostatnim okresie duży wzrost odwiedzalności. Liczba użytkowników serwisu - wcześniej wynosząca od 2,7 do 3,7 mln - skokowo wzrosła z marca na kwiecień br. (w związku ze zmianami w Megapanelu). W efekcie w lipcu br. witrynę odwiedziło o 3,03 mln internautów więcej niż rok wcześniej - to wzrost o 113,3 proc.

>>> Pirat sprzedający lampę reklamuje Tablica.pl (wideo)

Z kolei liczba miesięcznych odsłon Tablica.pl systematycznie rośnie od jesieni ub.r. W lipcu br. serwis zanotował ich 751,3 mln - o 463,1 mln więcej niż w lipcu ub.r. (wzrost o 160,7 proc.), a o 153,6 mln więcej niż w styczniu br. (to 25,7 proc. w górę). Zarówno pod względem liczby odsłon, jak i użytkowników witryna zanotowała w lipcu rekordowe wyniki.

Jednocześnie po zmianach w Megapanelu Tablica.pl notuje znacznie mniejszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika. W pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł on po ponad dwie godziny (w marcu prawie 2,5 godziny), żeby w kolejnych miesiącach zmaleć do mniej więcej półtorej godziny. Jednak w skali roku i pod tym względem serwis zanotował wzrost - w lipcu br. przeciętny użytkownik spędził w nim o 13 minut dłużej niż w lipcu ub.r. (to 19,4 proc. w górę).

Odwiedzalność Tablica.pl w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius)

 

real users

odsłony ogółem

odsłony krajowe mobilne

czas na użytkownika

I 2012

3 510 466

301 981 519

1 507 116

0:58:12

II 2012

3 557 461

324 135 105

1 888 621

1:01:43

III 2012

3 690 071

331 920 259

2 594 878

1:00:53

IV 2012

2 868 576

215 980 482

1 040 374

0:51:34

V 2012

2 956 380

286 457 135

1 371 742

1:04:04

VI 2012

2 651 910

287 971 491

1 374 771

1:07:40

VII 2012

2 678 766

288 124 167

1 363 356

1:07:33

VIII 2012

2 741 849

310 044 590

1 590 529

1:12:20

IX 2012

2 690 195

333 027 077

1 670 286

1:15:33

X 2012

2 770 966

388 913 745

2 034 910

1:23:57

XI 2012

2 887 835

482 532 202

2 699 447

1:37:50

XII 2012

2 674 822

459 856 543

2 902 701

-

I 2013

2 979 650

597 652 611

3 879 278

2:12:55

II 2013

2 946 446

625 054 791

4 065 830

2:20:38

III 2013

3 171 367

719 828 341

4 926 370

2:28:47

IV 2013

4 861 657

742 482 569

5 619 025

1:37:20

V 2013

5 014 361

709 369 635

5 246 168

1:32:01

VI 2013

5 335 803

701 643 911

35 480 112

1:23:25

VII 2013

5 713 017

751 274 339

60 012 577

1:20:39


Dzięki ostatnim wzrostom Tablica.pl awansowała na drugie miejsce wśród serwisów Grupy Allegro, wyprzedzając porównywarkę cenową Ceneo.pl, którą w lipcu br. odwiedziło 5,46 mln internautów, o 1,33 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 32,3 proc.). Przy czym Ceneo.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon niż Tablica.pl (w lipcu br. było to 60,2 mln, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej), a przeciętny użytkownik w ostatnich miesiącach spędza na Ceneo.pl zaledwie nieco ponad minutę (wobec kilkunastu minut przed rokiem).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AllegroFan
A czego niby się spodziewać, jak nie słuchają swoich klientów i wprowadzają jakieś durne obrazki na głównej i inne "usprawnienia" obciążające łącza internetowe. Allegro w nowej szacie to dno dna!!!
116 9
odpowiedź
User
Allegrak
Od początku było wiadomo, że strzelacie sobie w stopę. Z prostego i przejrzystego serwisu aukcyjnego zrobiliście kakę demona. Zlikwidujcie jeszcze licytację, dodajcie więcej obrazeczków i reklam i możecie się spokojnie pakować.
103 8
odpowiedź
User
qwerty
Za wysokie prowizje.
86 9
odpowiedź
User
Jacek
allegro to k..pa jakich mało.

Nie dość, że w wersji mobilnej strony nie działa pole wyszukiwania (sic!), to jeszcze bok nie widzi w tym żadnego problemu - naprawdę? hahahahaha. Dobrze wam tak!
55 10
odpowiedź
User
nie zaglądam na Allegro
Allegro jest coraz gorsze.Kiedyś aukcja była na jednej stronie,dziś aby zobaczyć listę kupujących czy opcje dostawy trzeba dwa razy klikać.Dobre Allegro to się skończyło ze dwa lata temu,od tamtej pory jest coraz gorzej.Do tego masa nachalnych reklam.
71 8
odpowiedź