SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TechCrunch w rękach AOL za ponad 25 mln dolarów (wideo)

AOL przejmuje firmę TechCrunch Inc. - operatora internetowych blogów poświęconych branży technologicznej.

TechCrunch w rękach AOL za ponad 25 mln dolarów (wideo)

Obie strony ogłosiły zawarcie transakcji podczas konferencji TechCrunch Disrupt w San Francisco. Na scenie pojawili się dyrektor wykonawczy AOL Tim Armstrong oraz twórca TechCrunch Michael Arrington i po chwili na oczach zgromadzonej publiczności podpisali umowę.

 

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Według źródeł Julii Boorstin, komentatorki telewizji CNBC, jej wartość to około 40 milionów dolarów. Inne doniesienia, przykładowo agencji Bloomberg i serwisu Business Insider, mówią o 25 milionach dolarów.

Należące do TechCrunch serwisy zostaną włączone do sieci AOL Technology Network, ale zachowają swoją redaktorską niezależność.

Michael Arrington stworzył TechCrunch w 2005 roku, początkowo pisząc na blogu o nowinkach ze świata internetu i wchodzących na rynek spółkach. Z czasem firma rozrosła się o kolejne blogi, takie jak MobileCrunch, TechCrunchIT, CrunchGear czy CrunchBase, stając się jednym z ważniejszych opiniotwórczych mediów opisujących wydarzenia w branży technologicznej.

Obecnie TechCrunch ma swoją siedzibę w San Francisco i zatrudnia ponad 40 pracowników. Arrington, który cały czas jest aktywny w pisaniu tekstów, zapowiedział że pozostanie w AOL przez co najmniej trzy następne lata.

Z danych firmy badawczej comScore wynika, że należące do TechCrunch blogi odwiedziło w sierpniu tego roku 3,8 miliona unikalnych użytkowników. Najpopularniejszy był Engadget, który AOL przejął w 2005 roku (7,5 mln odwiedzających), wyprzedzając należący do Gawker Media blog Gizmodo (6,5 mln).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TechCrunch w rękach AOL za ponad 25 mln dolarów (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl