SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telekomunikacja Polska: 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.

Telekomunikacja Polska liczy, że do końca 2012 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu, oferowanego przez grupę, wzrośnie do 3 milionów, poinformował prezes Maciej Witucki. TPSA od piątku obniżyła średnio o 25 proc. ceny neostrady i walczy o utrzymanie udziałów w rynku na poziomie 47 proc. w ujęciu wartościowym.

Telekomunikacja Polska: 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.

„Naszą ambicją jest dojście do trzech milionów klientów szerokopasmowego Internetu i jednego miliona telewizji w średnim terminie, tj. do końca 2012 roku "- powiedział na konferencji prezes Maciej Witucki.

Na koniec czerwca liczba użytkowników internetu sięgnęła 2,261 mln, zaś telewizji ok. 470 tys.

Od 1 października obowiązuje nowy cennik neostrady. Ceny zostały obniżone średnio o 25 proc., a nowa oferta ważna jest do końca grudnia 2010 r. TP SA obniżyła także ceny wszystkich pakietów neostrada +TV do 20%.

TP SA liczy, że wolumen nowych klientów oraz przechodzenie w ramach umowy na wyższe prędkości neostrady zrekompensuje obniżkę cen za tę usługę.

„Migracja w górę skompensuje obniżkę cen neostrady. Nowa prędkość powinna pomóc w obronie ARPU"- powiedział Witucki.

Prezes podkreślił, że spodziewa się wzrostu sprzedaży neostrady w IV kwartale tego roku, a na poziomie wyniku operacyjnego efekty będą widoczne w 2011 r.

„W lutym zapowiadaliśmy, że 2010 będzie trudnym rokiem. Obniżaliśmy ceny, nasi konkurenci też. Powrót do wyraźnych wzrostów to 2011 rok" - dodał.

Udział grupy TP w rynku dostępu szerokopasmowego w ujęciu wartościowym wyniósł 47,5 proc. na koniec  IV kw. 2009 r., 46,6 proc. na koniec  I kw. 2010 r. oraz 45,3 proc. na koniec II kw. tego roku.

„Założenie jest takie – utrzymanie naszego udziału w rynku, kiedy zwiększa się konkurencja. Chcemy pozostać na tych zakresach, które mieliśmy na koniec 2009 r. i początku 2010 roku"- powiedział prezes.

TPSA miała 609 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 703 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7860 mln zł wobec 8497 mln zł rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska: 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl