Telewizja Polska nie planuje zwolnień w związku z epidemią koronawirusa

Epidemia koronawirusa uderzyła w branżę medialną, wydawcy albo już ogłosili zwolnienia i obniżki pensji, albo dopiero je planują. Telewizja Polska obecnie nie planuje redukcji zatrudnienia. Dostosowuje jednak wynagrodzenia pracowników do wielkości realizowanej produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wiele branż zostało w praktyce zamrożonych - nie działają m.in. kina, teatry, ośrodki kulturalne, placówki sportowe. Aktywność w wielu obszarach przeniosła się do internetu. Recesja dotknęła również rynek reklamowy od którego uzależnieni są wydawcy telewizyjni, radiowi, prasowi i internetowi. Część już ogłosiła, że obniży pensje pracowników, część zdecydowała się na zwolnienia. Inni jeszcze szacują straty i dopiero zdecydują, jak ograniczyć koszty w firmie.

Spytaliśmy Telewizję Polską, jakie działania planuje w związku z recesją gospodarczą, spowodowaną koronawirusem. Jak udało się nam dowiedzieć, na ten moment nie jest planowana redukcja zatrudnienia, jednak wynagrodzenia pracowników dostosowano do wielkości realizowanej produkcji. - Skala redukcji zależna jest od obszaru, w niektórych jest ona proporcjonalna do ograniczenia realizowanych zadań, w innych przeciętnie wynosi 20-30 proc., w niektórych przypadkach ponad 40 proc.. W obszarach pracujących z jeszcze większym natężeniem, niż przed epidemią, wynagrodzenia zostały utrzymane. Liczba zawieranych umów cywilno-prawnych została ograniczona o około 50 proc. - odpowiedziało portalowi Wirtualnemedia.pl Centrum Informacji TVP.

Telewizja publiczna podkreśla, że dalsze działania uzależnione są od sytuacji w kraju i skali ograniczeń utrzymywanych w związku z pandemią. - Spółka na bieżąco monitoruje sytuację i będzie podejmować działania dostosowawcze, jak tylko zajdzie taka potrzebą – stwierdzono.

Jak informowaliśmy kilka dni temu TVP Sport obniży wynagrodzenia. - Odbyłem ponad sto rozmów indywidualnych z pracownikami na temat obniżki wynagrodzeń na poziomie między 30 a 50 procent - poinformował Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport. Zaznaczył natomiast, że nie nastąpiły żadne zwolnienia.

Przypomnijmy, że w połowie marca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę w sprawie podziału skarbowych papierów wartościowych pomiędzy Telewizję Polską, Polskie Radio oraz ośrodki regionalne Polskiego Radia z przeznaczeniem na realizację misji publicznej. Ma to związek z podpisaną przez prezydenta ustawą o tzw. rekompensacie dla mediów publicznych. TVP otrzyma skarbowe papiery wartościowe o wartości 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pogorszenie-stanu-polskiej-gospodarki-przez-koronawirusa-raport,7170718474421889a ##

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

W 2018 r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online