SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska ma trzy oferty obsługi podróży służbowych, chce wydać 15,5 mln zł

W przetargu Telewizji Polskiej na obsługę podróży służbowych przez 24 miesiące złożono trzy oferty. Publiczny nadawca za realizację zlecenia chce przeznaczyć maksymalnie 15,51 mln zł.

Postępowanie ogłoszone przez Telewizję Polską pod koniec listopada dotyczy rezerwacji i kupowania na potrzeby firmy noclegów w kraju i za granicą, biletów kolejowych, autobusowych i promowych na trasach krajowych i międzynarodowych, pośrednictwa w wynajmie samochodów, a także obsługi formalności wizowych oraz zmian w trakcie podróży.

Z tych usług będą mogły korzystać przez 24 miesiące zarówno centrala Telewizji Polskiej, jak i jej wszystkie oddziały regionalne.

Trzy oferty z cenami 15,5 mln zł

W postępowaniu mogły brać udział podmioty z aktualnym wpisem w rejestrze organizatorów turystyki i przedsiębiorców, które w ciągu ostatnich czterech lat zrealizowały przynajmniej dwa zlecenie dotyczące podróży o wartości minimum 2 mln zł brutto każde. Wadium wynosiło 100 tys. zł.

Sama cena brutto stanowi tylko 1 proc. oceny złożonych ofert, tak samo jak zaproponowane narzędzie informatyczne. Pozostałe 98 proc. to bilans kosztu dla Telewizji Polskiej określony na podstawie stawek zaoferowanych za poszczególne usługi i produkty w ramach zlecenia.

W przetargu zgłoszono trzy oferty: firma WhyNotTravel zaproponowała kwotę 15,4996 mln zł, Lot Travel - 15,4995 mln zł, a Travel Manager - 15,4651 mln zł.

Równocześnie Telewizja Polska ujawniła, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 15,508 mln zł. Z wybraną firmą chce podpisać umowę obowiązującą od połowy marca.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

TVP z niższymi wpływami i zyskiem

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska ma trzy oferty obsługi podróży służbowych, chce wydać 15,5 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl