TikTok platformą młodzieży, rośnie jej potencjał komercyjny

95 proc. korzystających w Polsce z Tiktoka to kobiety. Przeważnie to nastolatki - tylko niecałe 10 proc. użytkowników tej platformy w naszym kraju ma powyżej 19 lat - wynika z badania agencji GetHero. Aplikacja ma także rosnący potencjał sprzedażowy - co trzeciemu użytkownikowi podobają się komercyjne akcje influencerów z TikToka.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W porównaniu z ubiegłym rokiem, w obecnym podniósł się wiek osób korzystających z serwisu TikTok - pokazują wyniki drugiej edycji badania GetHero na temat tej platformy. Jak czytamy w raporcie, głównymi przyczynami tego zjawiska są m.in. naturalne starzenie się społeczeństwa oraz rosnąca popularność platformy wśród starszych użytkowników.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2020-rok-bedzie-nalezal-do-tiktoka-to-juz-nie-zabawka-dla-dzieci ##

Młodzi rządzą na TikToku

Najliczniejszą jednak grupą na TikToku w Polsce w dalszym ciągu stanowią nastolatkowie. Zwłaszcza ci w wieku 14-15 lat - to ponad 37 proc. respondentów. Drugą najliczniejszą grupą są młodzi w wieku od 16 do 18 lat (27,6 proc.). W trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy 59. Platformę zdominowały młode użytkowniczki (95 proc.).

grafika

Ponad dwie trzecie respondentów nagrywa własne materiały na platformę (66,7 proc.). Co drugi respondent przyznaje, że TikToka bardzo lubi. Tylko znikomy odsetek odbiorców aplikacja wręcz denerwuje.

grafika
grafika

TikTok z rosnącym potencjałem reklamowym

Zdecydowana większość użytkowników TikToka zetknęła się w serwisie z reklamą (94,5 proc. odpowiedzi na tak).

Co trzeciemu użytkownikowi (33,1 proc.) podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek. 34 proc. respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-jest-oskarzany-przez-urzednika-panstwowego-usa-o-zagrazanie-bezpieczenstwu-panstwa-dane-to-ropa-naftowa-xxi-wieku ##

Autorzy badania uważają, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają silny wpływ na podnoszenie efektów sprzedażowych reklamowanych przez nich produktów. Prawie co czwarty ankietowany (24 proc.) przyznał się, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale twórcy.

Agencja GetHero obsługuje na wyłączność ponad 30 czołowych TikTokerów.

Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników TikTok niezwiązane tylko z aplikacją.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"