56 proc. odbiorców Smart TV korzysta z systemu operacyjnego Samsunga

Południowokoreański koncern Samsung liderem na rynku systemów operacyjnych do telewizorów w USA. Z badania Hub Entertainment Research wynika, że 56 proc. właścicieli Smart TV w tym kraju korzysta z systemu Tizen. Wkrótce może stać się jeszcze popularniejszy na całym świecie, bo sprzedaż telewizorów z oprogramowaniem Samsunga zaczną inne firmy.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
56 proc. odbiorców Smart TV korzysta z systemu operacyjnego Samsunga
Telewizor z systemem operacyjnym Tizen (fot. Samsung.com)

Wśród 74 proc. amerykańskich gospodarstw domowych, które posiadają inteligentny telewizor, 88 proc. z nich używa systemu operacyjnego domyślnie zainstalowanego w tym urządzeniu do korzystania z serwisów streamingowych.

Dzięki temu aż 56 proc. odbiorców korzysta z systemu operacyjnego Tizen firmy Samsung, która jest liderem pod względem sprzedaży telewizorów.

Kolejne miejsca zajęły systemy: Roku (44 proc.), WebOS od LG (38 proc.), Amazon Fire TV (29 proc.), Android TV (28 proc.) i Vizio SmartCast (21 proc.).

grafika

Hub Entertainment Research  podaje, że badanie przeprowadzono na podstawie rozmów z 5204 amerykańskimi konsumentami w przedziale wiekowym 16-74 lata. Do tej pory to znana m.in. z przystawek firma Roku twierdziła, że jest wiodącym dostawcą Smart TV w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku.

Sęk w tym, że część odbiorców może korzystać z dwóch albo nawet większej liczby systemów operacyjnych do telewizora. Część właścicieli telewizorów marki Samsung podłącza bowiem do nich przystawki z Roku, Amazon Fire TV czy Android TV, aby na przykład korzystać z aplikacji, których Tizen nie obsługuje. W wielu domach jest też więcej telewizorów niż jeden i są zainstalowane na nich różne systemy.

grafika

Tizen pojawi się na telewizorach innych producentów niż Samsung

Niebawem na rynek trafią nowe telewizory firm Akai, Bauhn i Linsar. Mają być wyposażone w system operacyjny Tizen od Samsunga i trafić do Australii, Nowej Zelandii, Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Urządzenia mniej znanych producentów trafią głównie do sprzedaży w dyskontach typu Aldi. Branżę zaskoczyła decyzja Samsunga, który dotychczas chciał instalacji Tizena wyłącznie w swoich sprzętach. Na podobny krok zdecydował się LG ze swoim WebOS. Licencje sprzedano markom Blaupunkt i Konka.

grafika

Strategia Samsunga i LG jest podyktowana m.in. chęcią skuteczniejszej walki o Google o reklamodawców internetowych. Do właściciela Android TV należy serwis YouTube, w którym przed obejrzeniem poszczególnych treści są wyświetlane reklamy. Południowokoreańskie firmy posiadają platformy Samsung TV Plus i LG Channels z setkami kanałów i tysiącami treści wideo na żądanie. Działają w wielu krajach, ale w Polsce wciąż nie. To serwisy oferowane w modelu AVoD, czyli bezpłatnie z reklamami. Obecność Tizena i WebOS na urządzeniach innych producentów zwiększy ich zasięg, a co za tym idzie przychody reklamowe firm produkujących telewizory.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej