SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam

W sezonie jesiennym program Tomasza Lisa oglądało mniej widzów niż rok wcześniej, ale TVP 2 pozostała w czasie emisji publicystycznego show liderem rynku. Wzrosły też wpływy reklamowe.

Średnia oglądalność odcinków “Tomasz Lis na żywo” nadawanych od 6 września do 27 grudnia br. wyniosła 2,64 mln widzów, co dało stacji 21,51 proc. udziału w 4+. Znacznie niższy był udział show w grupie komercyjnej 16-49, gdzie wyniósł 13,76 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Widownia programu był nieco mniejsza niż w analogicznym okresie ub.r., gdy magazyn śledziło 2,89 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,61 proc. i 13,87 proc.

TVP 2 w czasie emisji talk-show Lisa (poniedziałki 21.50) pozostała liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 18,96 proc. zajęła telewizja TVN, emitujący w tym czasie głównie program “Szymon Majewski Show”  i serial “Mentalista”. Trzeci był Polsat (18,79 proc., filmy fabularne), a czwarta - TVP 1 (7,41 proc.; “Teatr Telewizji”).

Wpływy reklamowe z 16 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 10,6 mln zł. Nadawana rok wcześniej edycja miała o jeden odcinek więcej, ale i tak zarobiła mniej, bo jedynie 8,4 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).

Z danych wynika, że program Tomasza Lisa śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Kolejne odcinki talk-show nadawane będą w zimowej ramówce TVP 2.


Oglądalność jesiennej serii “Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
06-09-20102 597 55721,91%13,08%
13-09-20102 865 63625,28%16,51%
20-09-20102 499 46722,05%12,21%
27-09-20102 585 83119,90%13,71%
04-10-20102 748 28823,65%13,52%
11-10-20102 617 14522,78%15,70%
18-10-20102 520 41720,17%14,41%
25-10-20102 494 59820,84%12,15%
08-11-20102 503 83520,63%11,89%
15-11-20102 535 08820,79%14,59%
22-11-20102 172 21916,39%9,38%
29-11-20102 292 91517,98%9,80%
06-12-20102 611 12421,26%16,53%
13-12-20102 976 35423,60%14,80%
20-12-20102 969 96624,19%15,99%
27-12-20103 198 15023,12%15,82%
Średnia2 639 56221,51%13,76%

 

 
Widownia konkurencji w czasie emisji programu

StacjaWszyscy 4+
AMRSHR %
TVP 2 – Tomasz Lis na żywo2 639 56221,51%
TVN2 327 65718,96%
Polsat2 306 06218,79%
TVP 1909 0037,41%


Profil widowni show 

PłećMężczyźni37,05%77
Kobiety62,95%121
Wiek 4-90,84%14
 10-151,13%16
16 - 191,40%24
20 - 242,42%30
25 - 293,47%39
30 - 345,30%65
35 - 396,23%88
40 - 445,63%87
45 - 496,57%92
50 - 5410,17%123
55 - 5911,18%147
6045,67%234
Wlk. miastaWieś37,44%96
< 50 tys.27,37%114
50-100 tys.10,67%125
100-200 tys.6,33%79
> 200 tys.18,20%89
ZawódTop management8,64%111
Pracownicy średniego szczebla12,11%84
Pracownicy fizyczni i rolnicy15,07%75
Emeryci52,19%209
Inni12,00%37
WykształceniePodstawowe50,06%109
Średnie33,87%114
Wyższe14,10%123
Inne1,97%15

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis stracił widzów, ale zarobił więcej z reklam

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziemkiewicz
Lis to zmanierowany goguś, który za Pr-em nic więcej nie potrafi
odpowiedź
User
Gembal
Tomasz Lis jest najlepszy. Oglądam program, czytam "Wprost".
odpowiedź
User
tim
Wygrac z Majewskim i Megahitem, brawo!
odpowiedź