SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”

TVN (TVN Discovery Polska) ocenia, że w czasie koronawirusa telewizja „przeżywa renesans”. Dobre wyniki notują także wszystkie serwisy streamingowe, a wśród nich Player.pl, który przed pandemią notował średnio 1,5 mln realnych użytkowników tygodniowo, a obecnie jego widownia wzrosła do 2,2 mln użytkowników. Hitem Playera są „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego” oraz film „Sala samobójców. Hejter”.

Zwycięzka para pierwszej edycji „Hotel Paradise”; fot. Michał KurdupskiZwycięzka para pierwszej edycji „Hotel Paradise”; fot. Michał Kurdupski

Czas pandemii koronawirusa okazał się być korzystny dla telewizji pod względem czasu spędzanego przez Polaków przed dużym ekranem - telewizja TVN ocenia, że obserwuje obecnie „renesans telewizji” - w porównaniu do zeszłego roku, w ciągu ostatnich pięciu tygodni, czas spędzony przed ekranem wzrósł niemal o godzinę - do 5 godzin i 13 minut dziennie.

- Wszyscy poszukujemy w tym wyjątkowym czasie aktualności, rzetelnych informacji, tłumaczących, co się dzieje i jak odnaleźć się w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Z drugiej strony, zamknięci w domach, spragnieni spotkań z bliskimi i znajomymi, wyjścia do kina czy restauracji, szukamy rozrywki, chwili wytchnienia i przeciwwagi dla powagi obecnej sytuacji - ocenia TVN.

Poza telewizją linearną firma ma widzieć też ogromny wzrost oglądalności jej treści online. - Player.pl z tygodnia na tydzień osiąga znaczne wzrosty popularności - z 1,5 mln realnych użytkowników przed okresem pandemii (średnio tygodniowo), serwis notuje teraz do 2,2 mln użytkowników.

Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl ocenia, że "skala wzrostu liczby użytkowników platformy w czasie izolacji spowodowanej koronawirusem nie ustępuje największym graczom (Netflix, CDA)". Wzrost ma dotyczyć zarówno osób korzystających z serwisu w wersji niepłatnej (AVOD), ale także bazy subskrybentów.

- Obserwujemy także zmiany w trendach konsumpcji treści. Widzowie spędzają z Playerem więcej czasu, a ruch w serwisie zaczyna się znacznie wcześniej. Wyraźnie widzimy, że część użytkowników zaczyna z nami dzień - to novum, które przyniosła kwarantanna. Obserwujemy przyrost bazy płatnych użytkowników na poziomie 20 procent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski.
 
Hitem Playera „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”

Według szefa Playera hitem kwietnia był „Hotel Paradise", a widzowie formatu poświęcili w sumie 4,5 mln godzin, by śledzić wydarzenia w kurorcie na Bali.

Jego popularność rosła z tygodnia na tydzień. Systematycznie przyciągał nowych widzów, którzy zostali z nami do finałowego odcinka. Potwierdza to fakt, że - w odniesieniu do średniej z pierwszych 3 tygodni emisji - dzienna liczba użytkowników w ostatnich 5 dniach przed finałem wzrosła o 100 proc. - podaje przykład Gozdowski.

Popularnością ma cieszyć się także inny format Player Original - najnowszy talk-show Kuby Wojewódzkiego „250 m² Kuby Wojewódzkiego". Pierwszy odcinek po czterech dniach od emisji miał ponad 200 tys. wyświetleń. Ma to być jeden z najlepszych wyników w całej historii programu.

TVN zdecydował się także na wzbogacenie oferty platformy o kinowe hity – jednym z nich była „Sala samobójców. Hejter”. Od środy 18 marca film Jana Komasy jest dostępny w płatnej ofercie serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Canal+. Film miał premierę kinową 6 marca, a kilka dni później kina zostały zamknięte na dwa tygodnie z powodu epidemii koronawirusa.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, tylko w pierwszą noc od jego udostępnienia został wypożyczony ponad 7 tys. razy. Stacja szacuje, że do teraz został pobrany prawdopodobnie przez ok. 100 tys. widzów.

Premiera kilku tytułów została przyspieszona ze względu na obecną sytuację, były to m.in. takie pozycje jak: „Pan T.", „1917", „Bad Boy" „Poznajmy się jeszcze raz", „Dżentelmeni". W maju w Playerze pojawią się kolejne nowości kinowe: „Małe kobietki", „Doktor Dolittle" „Jojo Rabbit", „Bad Boys For Life".

Wspólna platforma z Cyfrowym Polsatem, oczekiwanie na zgodę UOKiK

Pod koniec października 2019 roku Discovery i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD. W ofercie ma znaleźć się szeroki zakres lokalnych produkcji TVN, Polsatu, conetent zakupiony u zewnętrznych producentów, a także produkcje własne realizowane przez nowy podmiot. Start przedsięwzięcia jest uzależniony od zgody regulatora.

Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl mówi nam, że nadal obie spółki cały czas czekają na odpowiedź Urzędu Konkurencji i Konsumentów. - Branża VOD jest coraz bardziej konkurencyjna, szczególnie w kontekście globalnych graczy. W ostatnim czasie liczba serwisów streamingowych na polskim rynku niemal się podwoiła. Użytkownicy mają coraz większy wybór treści i platform, a czas, jakim dysponują, pozostał ten sam. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest łączenie sił – komentuje tę decyzję nadawców szef Player.pl. Wspólne przedsięwzięcie może zostać uruchomione dopiero po uzyskaniu zgody regulatora, na którą cały czas czekamy.

Player.pl to platforma, która oferuje bibliotekę VOD: filmów, seriali, programów motoryzacyjnych, sportowych, a także ponad 40 kanałów live. Pod koniec lutego br. Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że z płatnej oferty subskrypcyjnej Player.pl na koniec ub.r. korzystało 300 tys. internautów.

Dołącz do dyskusji: Rekordowe zainteresowanie Player.pl. Hitami „Hotel Paradise” i „250 m² Kuby Wojewódzkiego”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Iga
Brawo dla "Hotelu Paradise" czekam na drugi sezon!!!
odpowiedź
User
Dziwne
Ciekawe, bo jedyne, co oglądałem na Playerze, to „Milionerzy”, a z uwagi na brak premier tego teleturnieju nie wchodziłem na tę platformę już od prawie dwóch miesięcy…
odpowiedź
User
XoXo
Marietta z Chrisem tworzą fajną parę.
odpowiedź