TVN: większe przychody dzięki platformie N i ... strata operacyjna

Przychody Grupy TVN w III kwartale br. wzrosły, ale stało się todzięki przejęciu kontroli nad ITI Neovision, właścicielem platformyN. Spółka nie wyklucza zwiększenia swojego zaangażowaniakapitałowego w platformę, ale nie podaje kiedy to nastąpi.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W III kw. br. przychody TVN wyniosły 428 mln zł, czyli były 20,9proc wyższe niż w analogicznym okresie ub.r.. Wzrost przychodówwynikał jednak z przejęcia pakietu kontrolnego platformy N, comiało miejsce w marcu br. Wyłączając wyniki N, przychody spadłybybowiem o 5,2 proc. do 335 mln zł. Wpływ na to miał spadekprzychodów z reklamy wynoszący 12,8 proc., co było dynamikązbliżoną do zmniejszenia się wartości całego rynku reklamytelewizyjnej w III kw. Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVNds. telewizji, powiedział na konferencji prasowej, żeliczy, iż spadek na rynku reklamy wyhamuje w kolejnych miesiącach,ale nie podał konkretnych liczb.

TVN w III kw. zanotowała stratę na poziomie operacyjnymwynoszącą 4 mln zł wobec 74 mln zł zysku rok wcześniej. Natomiastna poziomie netto firma wypracowała zysk przypadającyakcjonariuszom jednostki dominującej wynoszący 50 mln zł przy 5 mlnzł zysku w III kw. 2008 roku. Udało się to osiągnąć jednak przedewszystkim dzięki dodatnim różnicom kursowym.

Wspomniana platforma N miała na koniec września br. 571 tys.abonentów, czyli o 63 proc. więcej niż rok wcześniej. W lipcu br.zanotowała jednak spadek liczby klientów i tym samym wzrost churnu,który - jak tłumaczył na konferencji Markus Tellenbach,prezes TVN - wynikał ze zmiany warunków świadczenia usług(dzięki temu abonenci mogli rozwiązać umowy bez konsekwencji).

Przychody ITI Neovision w III kw. wzrosły o 69 proc. do 102 mlnzł. Platforma cały czas nie jest rentowna, ale - jak zaznaczyłRafał Wyszomierski, członek zarządu i p.o. chief financial officerTVN - jej przychody pozwalają już na pokrycie kosztów programmingui nadawania. Wskaźnik ARPU (średni przychód z abonenta) wyniósł wanalizowanym okresie 57 zł wobec 55 zł rok wcześniej. - Oczekujemy,że w IV kw. ARPU będzie rosło, może osiągnąć najwyższy poziom whistorii firmy - mówił Tellenbach.

TVN nie wyklucza, że zwiększy swoje zaangażowanie kapitałowe wITI Neovision, wynoszące obecnie 51 proc. (resztę udziałów posiadaGrupa ITI). - Jeżeli to będzie sensowne z punktu widzeniabiznesowego i będzie atrakcyjna cena, to wówczas możemy kontynuowaćzwiększanie udziałów w platformie - powiedział na konferencjiTellenbach. Nie podał jednak, kiedy to może nastąpić.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu