TVN zapłacił KRRiT 420 tys. zł kar, najwięcej na koncesje wydali nadawcy RMF Classic, Nowa TV i Fokus TV

W ub.r. TVN zapłacił 420,6 tys. zł kar do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zdecydowanie najwięcej spośród nadawców telewizyjnych i radiowych. Po ponad 2,6 mln na koncesje wydali nadawca RMF Classic oraz spółka TV Spektrum nadająca stacje Nowa TV i Fokus TV.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TVN zapłacił KRRiT 420 tys. zł kar, najwięcej na koncesje wydali nadawcy RMF Classic, Nowa TV i Fokus TV
fot.: TVN / Agnieszka Wojtuń / Green Carrot

Na wartość kar zapłaconych w ub.r. do KRRiT przez TVN złożyło się przede wszystkim 250 tys. zł grzywny za treści pokazane w 2012 roku w kilku odcinkach „Rozmów w toku”, zatytułowanych „Po co talent, po co szkoła - ja pozować będę goła!”, „Jak imprezuje ćpunka z gimnazjum?”, „Na randkach spotykam samych zboczeńców!” i „Popatrz na mnie! Widzisz przed sobą pustaka?”.

W 2013 roku ówczesny skład Krajowej Rady, na czele z Janem Dworakiem, nałożył karę na TVN, uzasadniając, że „w porze chronionej wyemitowane zostały przekazy mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich z uwagi na sposób prezentacji omawianych problemów, a także dobór tematyki, dotyczącej głównie sfery obyczajowej”.

TVN odwołał się od decyzji regulatora, a spór w kilku instancjach sądowych zakończył Sąd Najwyższy, który pod koniec ub.r. oddalił skargę kasacyjną nadawcy. Tym samym kara ostatecznie się uprawomocniła.

Za co karze Krajowa Rada?

Pozostali nadawcy w ub.r. tytułem grzywien zapłacili KRRiT maksymalnie kilkadziesiąt tys. zł. Telewizja Puls musiała wyłożyć 50 tys. zł, Polsat - 25 tys. zł, a nadająca TTV spółka Stavka - 20 tys. zł.

W sprawozdaniu Krajowej Rady nie podano, za co karani byli poszczególni nadawcy. KRRiT nakłada grzywny za różnego rodzaju naruszenia ustawy o radiofonii i telewizji - nie tylko nieodpowiednie treści, lecz także przekroczenie limitu 12 minut czasu reklam w godzinie zegarowej, złe znaczniki z kategoriami wiekowymi widzów czy emisję spotów piwa poza zakresem godzin 20-6.

Przykładowo za pokazanie reklam piwa przed godz. 20 KRRiT jesienią 2016 roku nałożyła na nadawcę Polo TV 50 tys. zł kary, jesienią 2015 roku ukarała taką kwotą Telewizję Polską, a w połowie 2015 roku nałożyła na TV Republika 10 tys. zł grzywny.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/abonament-rtv-ile-osob-placi-w-polsce-jakie-stawki-jak-otrzymac-zwolnienie,7170527392958593a ##

grafika

Nadawcy RMF Classic, Nowa TV i Fokus TV najwięcej na koncesje

W ub.r. najwięcej za koncesje - 2,66 mln zł - zapłaciła Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji spółka Opera FM (należy do Grupy RMF) nadająca RMF Classic. Na początku 2018 roku firma dostała od KRRiT koncesję na dalsze nadawanie tej rozgłośni przez 10 lat z 20 stacji w różnych miastach.

Z kolei 1,19 mln zł zapłaciła spółka International Communication (Grupa ZPR Media) nadająca Radio Wawa. W połowie 2017 roku otrzymała od KRRiT koncesję na nadawanie ze swojej trzynastej stacji - w Kielcach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-wyniki-sluchalnosci-luty-kwiecien-2020-rmf-fm-liderem,7170703412312193a ##

Krajowa Rada nie podaje, ile kosztują poszczególne koncesje radiowe ani jak wygląda harmonogram zapłaty od poszczególnych nadawców. Wiadomo natomiast, że takie koncesje są dużo tańsze od telewizyjnych - w czołowej piętnastce nadawców z największymi kosztami koncesji w ub.r. są tylko dwa podmioty radiowe. Nadawcy czołowych rozgłośni - RMF FM, Radia ZET i stacji Polskiego Radia - przedłużenie koncesji na 10 lat opłacili kilka lat temu.

Z kolei spośród nadawców telewizyjnych najwięcej na koncesje - 2,65 mln zł - wyłożyła w ub.r. TV Spektrum, właściciel Fokus TV i Nowa TV. W spółkę na przełomie 2017 i 2018 roku zainwestował Cyfrowy Polsat, przejmując od Grupy ZPR Media 49 proc. jej udziałów.

Od 1,1 do 1,7 mln zł na koncesje wydało w ub.r. 12 innych nadawców stacji dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej. Po 1,29 mln zł przeznaczyli na to Telewizja Polska, Polsat, TVN, Fundacja Lux Veritatis (nadawca TVN Trwam) i Stopklatka.

Do TVN należy też nadająca TTV spółka Stavka, a nadająca Metro firma Green Content jest własnością Discovery Polska, które wiosną 2018 roku połączyło się z TVN.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-maj-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170529503680129a ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online