SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP chce wydać 18,6 mln zł na nową siedzibę w Olsztynie, jedyna oferta jest o 20 proc. droższa

W przetargu dotyczącym zaprojektowania i budowy nowej siedziby TVP3 Olsztyn złożono jedną ofertę, z ceną o 20,5 proc. wyższą niż budżet tego zlecenia określony przez Telewizję Polską.

W swojej ofercie konsorcjum firm PBO Śląsk i WODPOL zaproponowało cenę maksymalnie 22,41 mln zł.

Natomiast Telewizja Polska wraz z otwarciem jedynej otrzymanej oferty poinformowała, że na realizację zlecenia zamierza przeznaczyć maksymalnie 18,6 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Nadawca nie przekazał na razie swojej decyzji co do złożonej oferty. Ogłaszając przetarg zapowiedział, że przy ocenie ofert 98 proc. znaczenia będzie stanowić cena brutto, a 2 proc. - okres udzielanej gwarancji jakości dla urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych (takich jak m.in. stacje transformatorowe, rozdzielnie, baterie UPS, RUPS, agregaty), sanitarnych, wentylacji i klimatyzacji. Wadium wynosi 200 tys. zł, oferty mogą składać konsorcja składające się z kilku firm.

Wybrany wykonawca na realizację będzie miał 30 miesięcy (od rozpoczęcia do wystawienia świadectwa wykonania dla olsztyńskiego oddziału TVP).

Nowa siedziba TVP3 Olsztyn przy ul. Kalinowskiego

Przetarg został ogłoszony przez Telewizję Polską pod koniec marca. Z dokumentacji wynika, że nowa siedziba TVP3 Olsztyn ma zostać wybudowana przy ul. Kalinowskiego. W połowie ub.r. „Gazeta Wyborcza” informowała, że Telewizja Polska finalizuje kupno mającej ok. 0,5 hektara działki przy tej ulicy, sprzedającym był państwowy koncern Energa (należący do Grupy Orlen).

Według założeń budynek ma mieć trzy kondygnacje, nadbudówkę (wyjście na dach) oraz halę w tylnej części (o wysokości brutto 7,2 m). Mają być w nim m.in. dwa studia (mniejsze - określone jako informacyjne i większe), reżyserka i kabina lektorska.

W dokumentacji określono szczegółowo specyfikacje techniczne planowanej siedziby.

TVP buduje halę za 150 mln zł i dwie siedziby regionalne za 29 mln zł

W pierwszej połowie stycznia br. zainaugurowano budowę hali zdjęciowej Telewizji Polskiej przy siedzibie głównej nadawcy. Obiekt ma zostać oddany do użytku w 2024 roku, będzie kosztować ok. 150 mln zł.

Generalnym wykonawcą nowej hali jest Korporacja Budowlana Doraco, wybrana przez TVP w przetargu na początku ub.r. Budynek zaprojektowała pracownia PIG Architekci - podwykonawca Doraco. - Hala wprowadzi nową jakość w produkcji Telewizji Polskiej, a przede wszystkim - uniezależni nas od dostawców zewnętrznych. Będziemy samowystarczalni - zapowiada Jacek Kurski.

W sierpniu ub.r. wbito symboliczną łopatę pod budowę nowej siedziby oddziału TVP w Gorzowie Wielkopolskim. - To już 21 wiek i telewizja publiczna musi mieć najwyższy standard, nie tylko dziennikarski, ale również i organizacyjny - powiedział Jacek Kurski.

Miesiąc później ruszyły prace na budowie nowej siedziby publicznego nadawcy w Kielcach. Przetarg na budowę obu obiektów Telewizja Polska rozstrzygnęła jesienią 2020 roku, wybrała konsorcjum, które zaproponowało cenę 28,66 mln zł.

Z kolei w przetargu Telewizji Polskiej dotyczącym budowy nowej siedziby Telewizyjnej Agencji Informacyjnej złożono pięć ofert, z kwotami od 607 do 643 mln zł. To znacznie więcej niż założony przez nadawcę maksymalny budżet na ten projekt, wynoszący

TVP ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

W 2020 roku Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec 2020 roku w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

W 2021 roku Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.

Dołącz do dyskusji: TVP chce wydać 18,6 mln zł na nową siedzibę w Olsztynie, jedyna oferta jest o 20 proc. droższa

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jurek
Nie namierzam ani oglądać ani włączyć kanał TVP i TVP INFO precz
0 0
odpowiedź