TVP zbada product placement

Telewizja Polska zamierza przeprowadzić badania marketingowe podhasłem 'Sponsoring użyczeniowy jako sposób komunikacjimarketingowej'.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Sponsoring użyczeniowy to określenie stosowane w odniesieniu doproduct placement, który obecnie jest w Polsce zakazany. Zmieni sięto jednak, gdy nasz kraj dostosuje prawo do znowelizowanej podkoniec maja dyrektywy UE pozwalającej na płatne lokowanie produktóww programach telewizyjnych.

Telewizja Polska już przygotowuje się do tych zmian i zamierzaprzeprowadzić badania, których celem badań będzie m.in.identyfikacja obszarów oddziaływania sponsoringu użyczeniowego,określenie stopnia jego zauważalności i ocena udziału konkretnychmarek w programie telewizyjnym.

Jak tłumaczy nam Kazimierz Piekarz, dyrektor ds. marketingu irozwoju biznesuw Biurze Reklamy TVP, projekt ma odpowiedzieć na pytania, jakie sąkorzyści i zagrożenia dla produktu, marki i producenta, którywykorzystuje sponsoring użyczeniowy, dla programu, w którym jeststosowany oraz dla widzów stykających się z takim przekazem.

Badanie zostaną zrealizowane metodą wywiadów fokusowych wśródosób oglądających cztery programy TVP: "SmaczneGo!", "Kuchnia zOkrasą", "Dwie strony medalu" i "M jak miłość". Uczestnikamiprojektu będą mieszkańcy miast powyżej 50 tys., w wieku od 16 do 49lat, posiadający wykształcenie średnie i wyższe oraz dochody wwysokości średniej krajowej liczonej na rodzinę.

Badanie opracuje i przeprowadzi firma badawcza wyłoniona wprzetargu. Do Biura Reklamy TVP wpłynęły w sumie 3 oferty, w tymjedna po czasie. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w przyszłymtygodniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?