SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem w naziemnej telewizji cyfrowej, TVP Polonia o 122 proc. do góry

W listopadzie 2013 roku wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej najchętniej oglądana była TVP1. Największymi wzrostami pochwalić się mogły stacja TVP Polonia, TVP Historia i Puls 2, natomiast najwięcej stracił odświeżony kanał TVP Info.

Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w listopadzie 2013 roku liderem oglądalności była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2012 roku zwiększył się o 0,56 proc. i wyniósł 17,85 proc.

Na drugim znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,74 proc., po spadku w skali roku o 2,54 proc. Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,08 proc. i wyniósł 14,00 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła stacja TVN, której udział zmalał o 19,01 proc. do 11,63 proc.

Tuż za tzw. wielką czwórką uplasował się kanał TV Puls (5,92 proc.; spadek o 18,23 proc.). Kolejne miejsce należało do stacji TVN7 (4,57 proc.; - 8,42 proc.), która awansowała z miejsca siódmego. Natomiast z ósmego na siódme miejsce awansował kanał TV4 (4,18 proc.; + 6,09 proc.).

Na ósmym miejscu uplasował się Puls 2, który awansował z miejsca jedenastego. Stacja ta zanotowała wzrost udziału aż o 108,63 proc. do 4,11 proc. Kanał ten rozpoczął nadawanie 19 lipca 2012 roku.

Największy spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 41,77 proc. do zaledwie 3,36 proc. Tym samym stacja ta spadła z miejsca szóstego na dziewiąte.

Na 11. pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział w listopadzie br. (czyli w trzecim miesiącu nadawania) wyniósł 2,09 proc.

Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 122,00 proc., pochwalić się mogła TVP Polonia, która zajęła miejsce siedemnaste. Jej średni udział w listopadzie br. wyniósł 1,11 proc.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

DVB-T

listopad

Stacja

2013

2012

TVP1

17,85%

17,75%

Polsat

15,74%

16,15%

TVP2

14,00%

13,85%

TVN

11,63%

14,36%

TV PULS

5,92%

7,24%

TVN7

4,57%

4,99%

TV4

4,18%

3,94%

Puls 2

4,11%

1,97%

TVP INFO

3,36%

5,77%

TTV - Twoja Telewizja

2,48%

2,10%

TVP Regionalna

2,09%

-

ATM Rozrywka

2,07%

2,20%

TV6

2,05%

1,03%

TVP Rozrywka

1,69%

-

Polo TV

1,46%

1,88%

TVP Historia

1,33%

0,60%

TVP Polonia

1,11%

0,50%

Eska TV

1,07%

1,22%

Polsat Sport News

0,86%

1,02%

TVP Kultura

0,76%

0,37%


W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2013 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,62 proc. zanotowała względem analogicznego okresu rok wcześniej spadek o 12,89 proc.

Drugie miejsce należało do stacji TVN, której udział zmalał o 17,97 proc. do 12,74 proc. Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Średni wynik tej stacji w badanym miesiącu wyniósł 12,15 proc., po wzroście w skali roku o 7,71 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (11,76 proc.; spadek o 2,81 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 12,18 proc. do 7,93 proc.
Największym wzrostem również i w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Polonia, której udział poszedł do góry aż o 170,83 proc. do 1,30 proc. Z kolei największy spadek (o 52,40 proc.) odnotowało TVP Info. Jego wynik to zaledwie 1,29 proc.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

DVB-T

listopad

Stacja

2013

2012

Polsat

16,62%

19,08%

TVN

12,74%

15,53%

TVP2

12,15%

11,28%

TVP1

11,76%

12,10%

TV PULS

7,93%

9,03%

TV4

5,32%

5,19%

TVN7

5,24%

5,00%

Puls 2

5,13%

2,35%

TTV - Twoja Telewizja

3,13%

2,38%

TV6

2,82%

1,60%

ATM Rozrywka

2,36%

2,51%

Polo TV

2,26%

2,84%

Eska TV

1,90%

2,26%

TVP Rozrywka

1,60%

-

TVP Historia

1,46%

0,60%

TVP Polonia

1,30%

0,48%

TVP INFO

1,29%

2,71%

TVP Regionalna

1,19%

-

TVP Kultura

0,77%

0,39%

Polsat Sport News

0,76%

1,06%


23 lipca br. zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w naziemnej telewizji cyfrowej, TVP Polonia o 122 proc. do góry

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolik
Stawiam takie pytanie:
Co by się stało z oglądalnością CBA Action albo Sportklub (gdzieś ok. 100-tnego miejsca w rankingu stacji), gdyby kanały znalazły się w DVB-T?
Odpowiedź : Oglądalność też by im wzrosła znacząco

Nie liczy się co - ważne, że za darmo!
odpowiedź
User
Paweł
Patrzę na te tabelki oglądalności 20 kanałów w DVB-T i zastanawiam się dlaczego prezentowane w niej dane nie sumują się do 100%.

W tabelce (Wszyscy 4+) brakuje 1,67% co jest znacznie większą liczbą niż pojedyncze udziały oglądalności kanałów: Polo TV, TVP Historia, TVP Polonia, Eska TV, Polsat Sport News, TVP Kultura.

W tabelce (Wszyscy 16-49) brakuje 2,27% co jest znacznie większą liczbą niż pojedyncze udziały oglądalności kanałów: Polo TV, Eska TV, TVP Rozrywka, TVP Historia, TVP Polonia, TVP INFO, TVP Regionalna, TVP Kultura, Polsat Sport

Chciałbym też wiedzieć dlaczego do jednego worka "TVP Regiony" wrzucana jest oglądalność wszystkich kanałów regionalnych od TVP?

Każdy z tych kanałów regionalnych od TVP posiada unikalną ofertę programową oraz dysponuje zupełnie innym zasięgiem technicznym.
odpowiedź
User
Faraday
Paweł :
Może te kilka procent wynika stąd, że część polaków ogląda jeszcze inne kanały nadające z Czech/Niemiec (nie wiem jakie DVB-T da się jeszcze w Polsce obejrzeć).
odpowiedź