Tygodnik „Nie” bardziej stratny. Sprzedaż ponad 10 proc. w dół

Spółka Urma wydająca tygodnik „Nie” w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 11,3 proc. do 3,5 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się do ponad 1,1 mln zł. Firma od lat notuje ujemną rentowność.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Tygodnik „Nie” bardziej stratny. Sprzedaż ponad 10 proc. w dół

Rok do roku wpływy Urmy zmalały z 3,92 do 3,48 mln zł. Prawie w całości pochodzą ze sprzedaży egzemplarzowej tygodnika „Nie”. Wpływy reklamowe w ub.r. wyniosły zaledwie 24 tys. zł, tyle samo co rok wcześniej.

Sprzedaż „Nie” od kilku lat nie jest audytowana przez Polskie Badania Czytelnictwa. Urma poprzednio wyniki sprzedażowe tygodnika podała w sprawozdaniu za 2021 roku: rozeszło się wtedy ,11 mln egzemplarzy, do daje średnio ponad 21 tys. na każdy numer. Pismo jest w Polsce dystrybuowane przez wszystkich czołowych kolporterów prasowych, a także sprzedawane do USA i Kanady.

Na działalność operacyjną wydawca „Nie” przeznaczył w ub.r. 4,66 mln zł, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem. O ile wydatki na usługi obce poszły w górę z 1,25 do 1,96 mln zł, o tyle te na użycie materiałów i energii zmalały z 877,7 do 376,5 tys. zł, a na amortyzację - z 83,2 do 17,8 tys. zł.

Zmniejszyły się też koszty pracownicze: w zakresie wynagrodzeń z 2,07 do 1,98 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników - z 265,7 do 221,3 tys. zł. Spółka zatrudniała 11 osób.

Tygodnik „Nie” od lat ze stratami

Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 749,2 tys. do 1,18 mln zł, a w ujęciu brutto i netto - z 675 tys. do 1,14 mln zł.

Urma notuje ujemną rentowność od lat. W 2021 roku przy 3,88 mln zł przychodów miała 619,2 tys. zł straty netto, rok wcześniej wyniosła ona 584,4 tys. zł (przy 3,55 mln zł wpływów), w 2019 roku - 945,3 tys. zł (przychody sięgnęły 3,62 mln zł), a w 2018 roku - 1,44 mln zł (przy 3,7 mln zł wpływów).

Spółka ma jeszcze sporą poduszkę kapitałową. Na koniec ub.r. jej kapitały własne wynosiły 4,86 mln zł, wobec 6 mln zł rok wcześniej. Dla porównania, na koniec 2018 roku było to 8,82 mln zł.

Zaś na majątek firmy składały się m.in. środki trwałe o wartości 2,14 mln zł (głównie nieruchomości) oraz 2,15 mln zł wartości niematerialnych i prawnych (logo tygodnika „Nie” wyceniono na 2 mln zł).

Zmarł Jerzy Urban i jego żona

W ostatnich latach u wydawcy „Nie” nastąpiła wymuszona sukcesja. Po śmierci początku października 2022 roku twórcy, naczelnego i właściciela pisma Jerzego Urbana firmę odziedziczyła jego żona Małgorzata Daniszewska, która zmarła dokładnie rok później.

Teraz właścicielką i prezeską Urmy jest Marta Miecińska. W sprawozdaniu zapowiedziała, że wobec strat w ostatnich latach jako jedyna członkini zarządu „dołoży wszelkich starań aby obniżyć koszty działalności spółki”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu