SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ukryta kamera Discovery Channel

Eksperyment społeczny "Głodni wiedzy" kanału Discovery Channel w domach mediowych w Warszawie

W ramach organizowanego w Europie happeningu i eksperymentu społecznego pod hasłem "Głodni wiedzy" (Got to Know), po przeprowadzonej wcześniej w okolicach warszawskiej Rotundy akcji, kanał Discovery Channel tym razem odwiedził większość domów mediowych w stolicy. Celem kampanii było sprawdzenie reakcji pracowników na nieoznakowaną, białą skrzynkę, w której umieszczona została ukryta kamera. W jaki sposób manifestuje się ludzka ciekawość w życiu codziennym? Co sprawia, że ludzie zapominają na chwilę o tym gdzie idą i zaintrygowani zaglądają do białego pudła? Czy ciekawość to pierwszy stopień do piekła czy po prostu zwykła ludzka reakcja? Koncepcja kampanii "Głodni wiedzy" opiera się na twierdzeniu, że pomimo różnic kulturowych wszyscy, bez względu na narodowość jesteśmy ciekawi świata i spragnieni wiedzy.

Jak informuje Discovery łącząca zabawę i zaskoczenie akcja "Głodni wiedzy" cieszyła się dużym powodzeniem. Pomimo faktu, iż kampania charakteryzowała się anonimowością zaciekawieni pracownicy domów mediowych z chęcią zaglądali do białej skrzynki. Wśród zaintrygowanych osób przeprowadzono również ankietę dotyczącą ciekawości. Jej celem było zbadanie ludzkich reakcji na sytuacje nietypowe i intrygujące. Ciekawość media plannerów została wystawiona na próbę, gdy musieli odpowiedzieć na pytanie co zrobiliby gdyby znaleźli otwarty pamiętnik swojego partnera czy partnerki lub jak zachowaliby się mijając otwarte na oścież drzwi do mieszkania sąsiada. Wyniki ankiety, jak również krótki film przedstawiający zaintrygowane twarze osób, które zajrzały do białej skrzynki Discovery Channel można było zobaczyć na specjalnych ekranach TV, w miniaturowej wersji białej skrzynki. Pokaz filmu oraz wyników ankiety odbył się w dniu 8 czerwca na terenie domów mediowych, gdzie wcześniej przeprowadzono kampanię "Głodni wiedzy".

Podobna akcja w ramach nowej kampanii wizerunkowej "Głodni wiedzy" kanału Discovery Channel odbyła się w Warszawie w dniu 17 maja oraz podczas 24 konferencji operatorów kablowych w Wiśle.

Jak wynika z eksperymentu "Głodni wiedzy" przeprowadzonego przez Discovery Channel wśród pracowników większości domów mediowych w Warszawie, aż 76% media plannerów jest nieustannie "głodnych wiedzy", żądnych informacji, ciekawych świata. 11% pracowników domów mediowych to fascynaci wiedzy, a zaledwie 13% twierdzi, iż ich ciekawość świata jest zaspokojona.

10% pracowników OMD weszłoby do domu z otwartymi drzwiami wejściowymi i sprawdziło pokoje a 100% pracowników PanMedia Western podgłośniłoby muzykę, aby nie słyszeć o co kłócą się sąsiedzi za ścianą.

Dołącz do dyskusji: Ukryta kamera Discovery Channel

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl