SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”

“Uważam Rze” miał najwyższą sprzedaż w segmencie tygodników opinii w czerwcu br. Większość tytułów zakończyła szósty miesiąc br. na minusie, najwięcej stracił “Przekrój”. Zyskały za to “Gazeta Polska”, “Wprost” i “Newsweek”.

“Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”

Sprzedaż ogółem tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w czerwcu br. wyniosła 131 436 egz. To trzeci najlepszy wynik tego tytułu od czasu wprowadzenia go na rynek w lutym br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję utrzymała “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż zmalała o 5,79 proc. W czerwcu br. sprzedała się ona w nakładzie 130 438 tys. egz.

Na trzecie miejsce z pierwszego spadł “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego wynik sprzedażowy zmalał jeszcze bardziej, bo o 8,85 proc. do liczby 129 636 egz.

>>> “Gazeta Polska Codziennie” - nowy dziennik od 9 września

Liderem wzrostu w czerwcu br. była ponownie “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 30,89 proc. i wyniosła 65 636 egz. Sporo zyskał też “Wprost” (AWR “Wprost”, + 23,41 proc.).

Na największym minusie szósty miesiąc br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 16 proc. do 31 614 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDPczerwiec
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Uważam Rze260 326131 657131 436---
Polityka188 872130 438130 438191 042138 454138 452
Gość Niedzielny201 440129 964129 636204 393142 441142 223
Newsweek184 727112 136105 706179 024102 87297 072
Wprost177 000116 56495 185170 74491 37977 129
Gazeta Polska136 39466 85865 63687 92050 72950 147
Przekrój70 00037 42431 61484 99743 44637 636
Przegląd60 96321 25621 25668 10022 41022 410
Tygodnik Powszechny39 62121 38816 70139 38721 78417 204
Przewodnik Katolicki40 00525 0853 10240 01128 7993 546


Porównując dane z czerwca br. do danych z maja br. widać, że większość tygodników zanotowało spadki, najwięcej straciły “Przewodnik Katolicki” i “Gość Niedzielny”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Wprost”.

ZKDP2011
czerwiecmaj
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Uważam Rze260 326131 657131 436294 235128 270128 228
Polityka188 872130 438130 438187 250131 384131 384
Gość Niedzielny201 440129 964129 636206 271147 497147 140
Newsweek184 727112 136105 706174 291104 87998 409
Wprost177 000116 56495 185176 968105 11384 165
Gazeta Polska136 39466 85865 636138 66568 28467 046
Przekrój70 00037 42431 61474 00037 65031 840
Przegląd60 96321 25621 25661 00021 70721 707
Tygodnik Powszechny39 62121 38816 70141 47122 57917 126
Przewodnik Katolicki40 00525 0853 10240 00527 4923 708


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w czerwcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 2,01 proc. i wyniosła 351 359 proc. 

ZKDPczerwiec
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora517 775351 359351 359515 589358 584358 584
Forum31 83017 66217 66230 14716 99416 994
 
ZKDP2011
czerwiecmaj
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora517 775351 359351 359517 628346 512346 512
Forum31 83017 66217 66229 61315 62015 620

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ILLI
Kiedy upadnie "Przegląd"?
odpowiedź
User
hjj
Prędzej padnie Przekrój A "Uważam Łrze" padnie jak przestaną dawać promocyjnej ceny niższej od paczki papieru toaletowego.
odpowiedź
User
Inkwizytor
To normalne skoro to jedyny z tygodników który nie jest klakierem rządu ale pisze o wszystkich sprawach jak jest w rzeczywistości. Polacy zaczynają mieć dość propagandy mieli jej masę w PRL i teraz mają dość w wykonaniu PO i jego mediów.
odpowiedź
User
burek
...ja "URZ" kupię nawet jak będzie po 10 zł,a takich szmatławców jak "Wprost" czy "Polityka " nawet za darmo do rąk nie wezmę,
odpowiedź
User
igi
a dlaczego nie ma Faktów i Mitów:? to też jest tygodnik. proszę o informację
odpowiedź