SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska spółka ViacomCBS ma więcej pracowników. Przychody zmalały o 5 proc., zysk o połowę

W zeszłym roku finansowym spółka VIMN Poland należąca do koncernu ViacomCBS zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 96,86 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 10,26 do 4,99 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększyło się o 33 etaty.

Przychody VIMN Poland od października 2019 do września ub.r. wyniosły 96,86 mln zł, co wobec 101,3 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 4,6 proc. Wpływy od innych podmiotów z koncernu ViacomCBS nieznacznie wzrosły - z 73,81 do 73,99 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma opisała, że w minionym roku finansowym „kontynuowała działalność z zakresu świadczenia usług marketingowych, produkcyjnych i dystrybucyjnych na rzecz nadawców programów telewizyjnych (w praktyce kanałów - przyp.) z grupy ViacomCBS Networks International”, a także „nadal zwiększała zakres i usług z obszaru mediów i technologii świadczonych na rzecz spółek z grupy ViacomCBS”.

Oferta ViacomCBS w Polsce składa się ze stacji MTV, Comedy Central, Comedy Central Family (od wiosny ub.r. tworzonego wspólnie z Polsatem) oraz Paramount Channel HD, a także własne kanałów dziecięcych Nickelodeon, Nick Jr i NickToons.

Spółka VIMN Poland zaznaczyła, że „koncentrowała się na utrzymaniu udziału w rynku kanału Nickelodeon Polska, oraz wsparciu poprawy pozycji rynkowej pozostałych programów telewizyjnych z grupy ViacomCBS Networks International”.

Przybyło ponad 30 etatów

Wydatki operacyjne VIMN Poland w zeszłym roku wyniosły 88,11 mln zł, o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Nakłady na usługi obce spadły z 27,42 do 23,74 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 2,35 mln zł do 677,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 3,38 do 1,62 mln zł.

Za to koszty wynagrodzeń poszły w górę z 39.76 do 44,99, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 6,31 do 7,19 mln zł. Przeciętne zatrudnienie w firmie zwiększyło się z 225 do 258 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 533,4 do 947,4 tys. zł, a koszty finansowe - ze 184,4 do 757,3 tys. zł.

Spółka nie skorzystała z żadnych form pomocy państwowej po wybuchu epidemii.

Zysk o połowę mniejszy

Dużo wyższy spadek przychodów niż kosztów spowodował, że mocno pogorszyły się wyniki rentowności VIMN Poland. Zysk sprzedażowy zmalał z 13,07 do 8.75 mln zł, zysk operacyjny - z 12,68 do 7,83 mln zł, zysk brutto - z 12,52 do 7,08 mln zł, a zysk netto - z 10,26 do 4,99 mln zł.

Spółka w minionym roku finansowym zapłaciła 2,08 mln zł podatku dochodowego, wobec 2,26 mln zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu firma zapowiedziała, że w br. zamierza „zamierza kontynuować swoją działalność w zakresie świadczenia usług marketingowych, produkcyjnych i dystrybucyjnych na rzecz nadawców programów telewizyjnych z grupy ViacomCBS Networks International (VCNI),jak również we własnym imieniu dla programu Nickelodeon Polska, koncentrując się jednocześnie na zwiększeniu przychodów z tytułu świadczonych usług, m.in. poprzez poszerzenie zakresu świadczenia usług o nowe programy telewizyjne oraz rozwój w obszarze poza telewizyjnym (internet, serwisy wideo na żądanie, aplikacje, usługi z zakresu mediów i technologii)”.

Zysk netto VIMN Poland w całości został przeznaczony na kapitał zapasowy spółki.

Dołącz do dyskusji: Polska spółka ViacomCBS ma więcej pracowników. Przychody zmalały o 5 proc., zysk o połowę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fgfg
niech swoje badziewie sprzedeja w USA czyli Warsaw shore
odpowiedź
User
mike
Jakoś wcale mnie to nie dziwi. Korporacyjne bezsensowne działania wg hAamerykańskich zwyczajów które w PL się nie sprawdzają doprowadziły do tego.
odpowiedź
User
boomb
"Oferta ViacomCBS w Polsce składa się ze stacji MTV, Comedy Central (wcześniej także Comedy Central Family, do którego licencję z początkiem marca ub.r. przejął Polsat)"

WM co za bzdury wypisujecie. Gdyby Polsat przejął licencję do ww. kanału, to z pewnością TVN sprzedawałby w nim reklamy, ha,ha :) Od serwisu branżowego oczekiwałoby się trochę więcej rzetelności....
odpowiedź