SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ViacomCBS z niższymi przychodami w 2020 roku. Ponad 5 mld dolarów na inwestycje w treści streamingowe

Koncern medialny ViacomCBS odnotował w 2020 roku spadek przychodów o 6 proc. do 25,28 mld dolarów. Na własne treści w serwisach streamingowych koncern chce wydawać do 2024 roku 5 mld dolarów rocznie.

fot. Shutterstock.comArticle

W ubiegłym roku przychody koncernu medialnego ViacomCBS wyniosły 25,28 mld w porównaniu z 26,99 mld dol. w 2019 roku. To spadek o 6 proc. w ujęciu rocznym. Za to w samym czwartym kwartale 2020 roku koncern odnotował wzrost przychodów na poziomie 3 proc., wyniosły 6,84 mld dolarów.

Zysk netto z działalności operacyjnej w 2020 roku wyniósł 2,3 mld dolarów, co jest wynikiem o 27 proc. gorszym niż w roku 2019, kiedy koncern zarobił 3,17 mld dolarów.

W czwartym kwartale 2020 roku zysk netto ViacomCBS wyniósł 783 mln dolarów.

W górę wpływy z afiliacji i reklam

ViacomCBS w czwartym kwartale roku odnotował wzrost zysków z tytułu afiliacji oraz reklam - odpowiednio o 13 proc. i o 4 proc. Pierwszy z wymienionych obszarów przyniósł większy przychody dzięki rosnącym przychodom z subskrypcji streamingu, wyższych opłat za retransmisje (głównie sportowe) i coraz szerszej dystrybucji treści. W tego segmencie przychody ViacomCBS wyniosły za trzy ostatnie miesiące 2020 roku 2,41 mld dol., a w całym 2020 9,17 mld dolarów (+7 proc. rdr.).

Wpływy z reklam ViacomCBS wyniosły za czwarty kwartał 2020 roku 3,14 mld dol. W 2020 roku koncern zarobił na reklamach 9,75 mld dolarów, co oznacza spadek o 12 proc. w ujęciu rocznym.

Przychody z treści licencjonowanych w całym 2020 roku spadły do 5,96 mld dolarów (-8 proc. rdr.), z z segmentu teatralnego do 180 mln dolarów (spadek o 67 proc. rok do roku).

Wyższe wpływy ze streamingu, 5 mld dol. na treści

Globalne przychody w 2020 roku  z tytułu streamingu wzrosły o 71 proc. rok do roku do kwoty 888 mln dolarów. Złożyły się na to wzrosty z opłat subskrypcji usług strumieniowych (+74 proc.) oraz 69-procentowy wzrost przychodów z reklam w streamingu (Pluto TV).

Na całym świecie płatne usługi strumieniowe ViacomCBS (Showtime OTT, CBS All Access, BET+) subskrybuje niemal 30 mln użytkowników, co stanowi 56-procentowy wzrost w ujęciu rocznym (stan na 31.12.2020r.).

Bezpłatny serwis Pluto TV (funkcjonujący w modelu AVOD, z reklamami) zwiększyła globalnie liczbę miesięcznych aktywnych użytkowników (MAUs) na świecie do 43 mln., co oznacza wzrost o 80 proc. rok do roku. Na wzrosty przełożyły się umowy o współpracy z Samsungiem i Google, a także ekspansja na nowe rynki (Hiszpania, Brazylia).

Tylko w USA baza użytkowników Pluto TV wzrosła w skali roku (Q4 2019 vs. Q4 2020) o 71 proc. - z 11,2 mln do 19,2 mln użytkowników.

ViacomCBS chce, by do 2024 roku liczba miesięcznych aktywnych użytkowników Pluto TV na świecie sięgnęła 100-120 mln osób. Baza płacących subskrybentów za usługi ViacomCBS do tego czasu ma wynieść szacunkowo 65-75 mln użytkowników.

Przychody z usług strumieniowych w 2024 roku ViacomCBS według szacunków koncernu mają przekroczyć sumę 7 mld dolarów. Nakłady inwestycyjne na treści w serwisach strumieniowych  do 2024 roku mają wynieść ponad 5 mld dolarów rocznie. W 2020 roku ViacomCBS wydał na treści dedykowane stremingowi miliard dolarów.

Paramount+ od 4 marca

ViacomCBS 4 marca uruchamia serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej -  filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci.

W USA dostęp do serwisu na miesiąc będzie kosztować 4,99 dol. w  wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium.

W Paramount+ będą dostępne treści produkowane przez Paramount Pictures, MGM, a także należące do stacji z portfolio ViacomCBS: Showtime, MTV, Nickelodeon, BET i Comedy Central.

Paramount+ na starcie zaoferuje 36 oryginalnych produkcji rozrywkowych (Originals). W bibliotece znajdzie się 30 tysięcy odcinków ponad sześciu tysięcy seriali, programów telewizyjnych, dokumentów, treści dla dzieci. Ponadto w ofercie znajdziemy 2,5 tysiąca filmów z Paramount Pictures i MGM.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ViacomCBS z niższymi przychodami w 2020 roku. Ponad 5 mld dolarów na inwestycje w treści streamingowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl