SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NENT Group chce zmienić nazwę na Viaplay Group

Skandynawska Nordic Entertainment Group (NENT Group) poinformowała, że chce zmienić nazwę na Viaplay Group. Viaplay to jej platforma streamingowa działająca w 11 krajach, m.in. Polsce.

Zgodnie z propozycją zarządu NENT Group wraz ze zmianą nazwy całej firmy przemianowane zostaną jej główne segmenty: radiowy na Viaplay Group Radio, a reklamowy na Viaplay Group Ad Sales. Studio producenckie koncernu już od września ub.r. działa pod marką Viaplay Studios.

Akcjonariusze NENT Group o zmianie nazwy będą głosowali na walnym zgromadzeniu zaplanowanym na 18 maja.

Anders Jensen, szef koncernu, podkreśla, że nowa nazwa będzie dokładnie odzwierciedlać szybko rosnącą, międzynarodową działalność firmy. - Da nam jasność, prostotę i zauważalność. Będziemy jeszcze bardziej atrakcyjni dla partnerów, inwestorów i twórców - przekonuje.

Firma dodaje, że Viaplay to obecnie jej najlepiej znana marka, generująca też najwyższe przychody.

Viaplay w 11 krajach

Platforma Viaplay działa obecnie w 11 krajach: wiosną ub.r. pojawiła się w krajach bałtyckich, w sierpniu w Polsce, pod koniec ub.r. w USA, a w marcu w Holandii. Niebawem ma zadebiutować w Wielkiej Brytanii, a później także w Niemczech.

Na koniec roku Viaplay ma mieć ok. 6,5 mln subskrybentów, z czego ok. 4,3 mln w Skandynawii i ok. 2,2 mln na pozostałych rynkach. Z kolei do końca 2025 roku Viaplay ma wzrosnąć do ok. 12 mln subskrybentów, z czego po połowie ma być w Skandynawii i poza tym regionem.

Na koniec grudnia ub.r. z Viaplay korzystało ogółem 4 mln subskrybentów, wobec 3,61 mln na koniec września ub.r. i 3,02 mln na koniec 2020 roku. 3,46 mln to użytkownicy z państw skandynawskich, w których platforma działa od kilku lat. Poza Skandynawią Viaplay na koniec czerwca ub.r. miała 17 tys. subskrybentów, na koniec września - 303 tys., a na koniec ub.r. - 547 tys.

W ub.r. Viaplay stała się główną linią biznesową NENT Group - jej przychody zwiększyły się o 21 proc. do 4,39 mld koron szwedzkich. Wpływy koncernu z innych usług subskrypcyjnych zmalały o 9,9 proc. do 4,19 mld koron, a przychody reklamowe wzrosły o 10 proc. do 3,78 mld koron. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-odbierac-viaplay-subskrypcja-ile-kosztuje-wlasciciel-nent-group

Dołącz do dyskusji: NENT Group chce zmienić nazwę na Viaplay Group

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl