SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 15 dni do eCommerce - jak przejść tę drogę?

Software houses prześcigają się w ofertach wdrożeń eCommerce - nic dziwnego, bowiem polski rynek e-handlu należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Liczba sklepów internetowych w naszym kraju zwiększa się, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten osiągnął dynamikę 25 proc. rocznie. Jaką platformę i strategię działania wybrać, by konwersja w Twoim e-sklepie rosła szybko,  klienci stale powracali, a Twój budżet nie ucierpiał? Dokonaj korekty, nie rewolucji - zmień swoją platformę na open source.

Nie stój w miejscu - pozwól swojemu e-sklepowi na zmiany

Oczekiwania klientów stale rosną. Chcą oni sami decydować co, gdzie i kiedy kupują.  Komfort kupowania stał się jednym z kluczowych czynników decydujących o tym, czy konsument zrobi zakupy właśnie w Twoim sklepie, ale przyzwyczajenia i nawyki zakupowe decydujące o tym komforcie zmieniają się dość często. Czy Twój sklep jest gotowy na te zmiany? Aby tak było, warto zastanowić się nad transformacją platformy sprzedażowej na taką, której elementy można dowolnie modyfikować, budując w ten sposób pozytywne doświadczenia zakupowe.  Istnieją bowiem takie rozwiązania, które pozwalają gotowy już sklep rozwijać  w dowolnym, zgodnym ze strategią marki, kierunku. Można rozbudować go poprzez zakup dodatkowych modułów lub stworzenie dedykowanych rozwiązań, dodawać konfiguratory, dzięki którym klienci mogą dowolnie personalizować upatrzone przez siebie produkty. Takie rozwiązanie może dotyczyć praktycznie każdej kategorii produktowej, zarówno w formule B2C, jak i B2B. Dzięki temu rozwój e-sklepu determinuje przede wszystkim strategia marki i budżet na rozwój, a nie bariery technologiczne.

Z obecną technologią szybko i niedrogo można wdrożyć lub zmodyfikować obecnie istniejący,  elastyczny sklep internetowy, który z czasem rozbudowuje się o nowe funkcjonalności. Mowa tutaj o rozwiązaniach typu open source, które stanowią przeciwwagę dla Saas’ów, będących dość ograniczonymi w otwartości na zmiany. - Podczas rozmów prowadzonych z naszymi Klientami i Partnerami, dla których realizujemy kampanie efektywnościowe, zauważyliśmy, że ich rozwój jest hamowany przez ograniczenia, narzucane im przez platformy SaaS’owe, na których zbudowane są ich sklepy - mówi Mateusz Jeżyk, Head of Business Development w Digitree Group. - Wsłuchując się w ich wymagania, postanowiliśmy przygotować rozwiązanie, które będzie odpowiedzią na potrzeby firm dopiero planujących wejście do eCommerce, jak i dla tych, którzy już aktywnie prowadzą e-sprzedaż, ale nie są zadowoleni z efektów. Mowa tutaj o szybkiej budowie sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop, dzięki której swobodnie można rozbudowywać swój sklep według własnej wizji - bez żadnych ograniczeń. W Digitree Group tworzymy takie sklepy zaledwie w 15 dni, przy czym staramy się być transparentni w kontakcie z Partnerem, dlatego mamy stałą cenę za takie wdrożenie.

Co więcej, takie rozwiązanie nie wymusza na właścicielach eCommerce dokonywania dużych jednorazowych inwestycji, wystarczy bowiem niewielka kwota, by zyski mogły być reinwestowane. To więc jedynie korekta, nie wymagająca rewolucja.

5 kroków do elastycznej platformy

PrestaShop to platforma, którą można dowolnie modyfikować według własnych wymagań i wizji. To właśnie wyróżnia ją na rynku eCommerce od SaaS’ów, w których możliwości personalizacji i rozbudowy sklepu są ograniczone. Zaś w porównaniu do Magento - platformy, która jest skierowana do naprawdę dużych graczy na rynku eCommerce, PrestaShop jest o wiele tańsza - zarówno we wdrożeniu, jak i w utrzymaniu.

Wdrożenie sklepu zbudowanego na PrestaShop jest sprawnym procesem, który doświadczona Agencja IT przeprowadzi bez problemu. Na początku należy określić kwestie techniczne i ustalić plan realizacji działań, następnie wybrać szablon. Później ustalić, jakie opcje płatności i dostaw będzie oferować sklep i uzgodnić kwestie dotyczące SEO. Jeśli wdrożenie nie dotyczy nowego sklepu, a migracji na PrestaShop, to ustalamy w jaki sposób wykonamy migrację produktów. Przy odpowiednim doświadczeniu i umiejętnościach takie wdrożenie można zamknąć w niedługim czasie, jak wspominane 15 dni.

- Mając tak ustalony schemat, możemy rozpocząć współpracę i budowę sklepu. Już podczas wdrożenia oraz w fazie utrzymania projektu, nasi klienci mogą liczyć na pomoc i wsparcie doświadczonych specjalistów. Oprócz tego wspieramy ich  również w tematach ecommercowych np. pomagamy stworzyć strategię wizerunku marki i wdrożyć cele sprzedażowe, efektywnie dobieramy media, korzystając z zasobów naszej grupy i pomagamy przy zakupie mediów zewnętrznych. Tak, by zauważali wzrost konwersji. Ponadto prowadzimy sprzedaż w ramach polskich i zagranicznych marketplace`ów. Optymalną dla nas formą współpracy jest formuła e-commerce 360, w której jesteśmy, de facto, e-commerce managerem klienta. Dzięki temu nasza współpraca rozwija się razem z biznesem partnera - dodaje Mateusz Jeżyk.

Jak wznieść się na wyższy level sprzedażowy?

Jeżeli posiadasz już swój sklep, np. na platformie SaaS’owej, to wystarczy Twoja gotowość do zmian, chęć systematycznego rozwijania sklepu i wejścia na wyższy poziom technologiczny oraz sprzedażowy - taki, który zapewni Twoim klientom wygodny i intuicyjny proces zakupowy. Jeśli zastanawiasz się, czy PrestaShop jest dla Ciebie, skontaktuj się z nami i powiedz nam o swoich celach oraz wyzwaniach, a my doradzimy Ci najbardziej efektywne rozwiązanie!

Napisz lub zadzwoń do Mateusza:

Mateusz Jeżyk
Head of Business Development w Digitree Group
tel: +48504146300
email: m.jezyk@juagencja.pl