SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2012 r. będą prawie 2 mld internautów

W najbliższych latach nastąpi dynamiczny wzrost liczby użytkownikówinternetu, których w 2012 roku będzie już 1,9 mld - prognozuje wswoim najnowszym raporcie firma IDC. Rozwiną się też możliwościdostępu i sposoby korzystania z sieci, a wzrosną inwestycję winternetową reklamę i sprzedaż.

Obecnie regularnie z internetu korzysta na całym świecie ponad1,4 mld ludzi. Natomiast według prognoz IDC opublikowanych wraporcie "Marketplace Model and Forecast" w 2012 roku liczba tazwiększy się do 1,9 mld, co będzie stanowić ok. 30 proc. światowejpopulacji. Za cztery lata mobilny dostęp do sieci może stać siępopularniejszy od standardowych połączeń przy wykorzystaniukomputerów osobistych.

Zmianom ulega nie tylko liczba użytkowników sieci, lecz równieżich zachowania. Dotychczas internauci najczęściej szukali wwirtualnej przestrzeni informacji, dokonywali zakupów i prowadzilikorespondencję elektroniczną. Postępująca od kilku lat ekspansjaWeb 2.0 spowodowała poszerzenie ich aktywności również o oglądaniewideo, korzystanie z serwisów społecznościowych, czytanie lubprowadzenie blogów oraz granie w trybie online.

Coraz większa liczba aktywniejszych internautów to dobry sygnałdla biznesu. Jak prognozuje IDC, w 2012 roku liczba klientówrobiących zakupy w sieci przekroczy 1 mld, a wartość zawartychprzez nich transakcji zamknie się w kwocie 1,2 bln dolarów.Natomiast obroty internetowego rynku Business-to-Business (B2B) wciągu czterech lat mogą zwiększyć się nawet dziesięciokrotnie - do12,4 bln dolarów. Z kolei światowe inwestycje w reklamęinternetową, które obecnie wynoszą 65,2 mld dolarów, do 2012 rokulat mogą wzrosnąć aż o ponad 60 proc. - do poziomu 106,6 mlddolarów.

Dołącz do dyskusji: W 2012 r. będą prawie 2 mld internautów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl