SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2013 r. smartfony po raz pierwszy pokonały tradycyjne komórki

53,6 proc. telefonów komórkowych sprzedanych na całym świecie w 2013 roku stanowiły smartfony - wynika z danych firmy badawczej Gartner.

Globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła w ubiegłym roku 967,8 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 42,3 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (680,1 mln). Po raz pierwszy w historii w jednym roku sprzedało się więcej smartfonów niż tradycyjnych komórek.

W samym IV kwartale 2013 roku sprzedaż smartfonów zwiększyła się rok do roku o 36 proc., z 207,7 miliona do 282,3 miliona sztuk. Dzięki temu ich udział w całym rynku komórek wzrósł w tym czasie z 44 proc. do 57,6 proc.

Zdecydowanym liderem w segmencie smartfonów, z rynkowym udziałem na poziomie powyżej 30 proc. zarówno w IV kwartale, jak i całym 2013 roku, był Samsung. W czołowej piątce znalazły się ponadto firmy Apple, Huawei, LG i Lenovo.

 

Jeśli chodzi o systemy operacyjne w smartfonach, zdecydowanym liderem w 2013 roku był Android, który w porównaniu z rokiem 2012 zwiększył swój rynkowy udział o 12 pkt. proc., z 66,4 proc. do 78,4 proc.. Opracowana przez Google platforma zdystansowała systemy iOS od Apple, Windows Phone Microsoftu oraz BlackBerry.

Z kolei całkowita globalna sprzedaż telefonów komórkowych sięgnęła 1,81 miliarda sztuk w 2013 roku i była o 3,5 proc. większa niż w roku 2012 (1,75 mld). W samym IV kwartale odnotowano wzrost o 3,9 proc. w ujęciu rocznym, do 490,3 miliona sprzedanych komórek.

Podobnie jak w przypadku smartfonów, liderem całego rynku komórek był w minionym roku Samsung, wyprzedzając Nokię, Apple, LG, ZTE, Huawei, TCL Communication, Lenovo, Sony oraz Yulong.

 

 

Dołącz do dyskusji: W 2013 r. smartfony po raz pierwszy pokonały tradycyjne komórki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl