W 2014 r. ponad połowę rynku komórek będą stanowiły tanieurządzenia

Tanie telefony komórkowe i smartfony będą w 2014 roku stanowićprawie 79 proc. nowych komórek sprzedawanych na świecie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ma to się przełożyć na ogólną liczbę nieco ponad 1 miliardaurządzeń - prognozuje firma badawcza Juniper Research.

Analitycy firmy szacują, że w 2014 roku zostanie sprzedanychprawie 360 milionów smartfonów i ponad 700 milionów tanich komórek- o 31 proc. więcej niż w roku 2008. Tymczasem sprzedaż telefonów wśrednim przedziale cenowym ma w tym samym czasie zmniejszyć się oponad 41 proc.

W ubiegłym roku największy odsetek tanich telefonów komórkowych- 23 proc. - został sprzedany na subkontynencie indyjskim, a w roku2014 zostanie tam sprzedanych 23 proc. ogółu tego typuurządzeń.

Według analityków Juniper Research, rynek sprzedaży telefonówkomórkowych staje się coraz bardziej spolaryzowany pomiędzy tanimiurządzeniami przeznaczonymi na rynki rozwijające się a bogatymi wfunkcje smartfonami kierowanymi głównie na rynki dojrzałe. Skutkujeto ograniczeniem wielkości segmentu telefonów ze średniegoprzedziału cenowego.

Dobrze usytuowane do wykorzystania tych trendów są firmy Nokia,Apple i Research In Motion (RIM), podczas gdy tacy producenci jakSony Ericsson i Motorola powinni zrewidować swoją strategię.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu