W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch

Tylko o nieco ponad 3 proc. wzrosła w III kwartale br. globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch
Apple Watch 2

W III kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 23 miliony urządzeń z kategorii wearables. To o 3,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (22,3 mln).

W przypadku podstawowych urządzeń (głównie opaski fitness), nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, które odpowiadają za 85 proc. całego rynku, zaobserwowano dwucyfrowy wzrost. Natomiast zmalała sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych.

Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,3 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 11 proc. r/r) i zdobyła 23 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,8 mln sprzedanych urządzeń, +4 proc. r/r, 16 proc. udz. w ryn.) i Garmin (1,3 mln sprzedanych urządzeń, +12,2 proc. r/r, 5,7 proc. udz. w ryn.).

Zajmująca czwarte miejsce firma Apple jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym aż o 71 proc., z 3,9 miliona do 1,1 miliona sztuk. Top 5 zamyka Samsung.

grafika

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów